يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۵۶۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
نمایشگاه هنر مفهومی دفاع مقدس در فرهنگسرای رازی
نگارخانه رازی در آستانه نوروز فاطمی میزبان نمایشگاه مفهومی پیرامون پیوند عاطفی- معنوی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس با حضرت زهرا (س) است.
به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی فرهنگسرای رازی، بهنام خادم مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 با اعلام این مطلب گفت: در روزهای پایانی سال ، ایرانیان از دیر باز به زیارت قبور درگذشتگان و گلزار شهدا می روند و با این حضور عهدی جدید با درگذشتگان خود و شهدایی که هویت ملی و دینی ما مرهون جانفشانی های آن هاست، می کنند. در این راستا و با توجه به همزمانی نوروز امسال با ایام فاطمیه فرهنگ سرای رازی نیز با برگزاری نمایشگاه هفت سین حماسه به میهمانی شهدا رفته است .

وی با اشاره به استفاده از الگوی هنر مفهومی در این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه هنرمندان جوان با استفاده از حجم، نقش، عکس، بو و صدا به فضا سازی پرداخته اند و نماهایی با عناوین « اگر هفتاد تن داشتم، همه را فدای حضرت زهرا می کردم...»،«قصه ی سربند یازهرا»،«آب مهریه ی زهرا است بیا تا برویم»،«او برای شنیدن دعایم هر شب به آنجا می آمد...»،«آری خانم حضرت زهرا بود»،«نامش را صدا زدند و به اذن او....بمب عمل نکرد»،«در خواب دیدم، مرا به شهادت پذیرفت»،«همسر شهید»،«نام تو میدان مین را گشود...» و«هفت سین حماسه» ارائه شده است .

رئیس فرهنگ سرای رازی با دعوت از عموم شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت : نگارخانه رازی از 19 تا 27 اسفند به جز روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 17 میزبان دوست داران فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.
گفتنی است در ارائه آثار این نمایشگاه هنرمندانی چون شقایق سوزنکار،شقایق اقدامی،نرگس اسدزاده و مهدیه مهریزی نیا همکاری داشته اند.
علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه معنوی به نگارخانه فرهنگ سرای رازی واقع در خیابان قزوین،خیابان شهید مرادی،فرهنگسرای رازی مراجعه نموده و جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن:55409549 تماس حاصل بگیرند.تارنما:razi.farhangsara.ir
نظر شما