يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۷۵۷۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی درباره آینده تهران گفت: مجلس برای شور دوم درباره طرح انتقال پایتخت آماده می‌شود و هر یک از اعضای شورای شهر که نظری در خصوص طرح انتقال پایتخت دارد ما استقبال می کنیم که در جلسات کمیسیون در این خصوص حاضر شود
به گزارش شهر، امیر خجسته، رییس کمیسیون شوراها و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در خصوص انتقاد یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر عدم رایزنی مناسب بین مجلس و شورای شهر در تهیه طرح انتقال پایتخت گفت:هر کسی از اعضای شورای شهر که درخواست حضور در کمیسیون شورا در خصوص بیان نظارت خود پیرامون طرح انتقال پایتخت را دارند، مورد استقبال ما است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: ما در مجلس قانون گذار هستیم و نظرات تمامی نخبگان اعم از اعضای شورای شهر را نیز دریافت می کنیم.
 
وی ادامه داد: در قانونی که در مجلس تصویب شده است یک مسئله اساسی تشکیل شورای عالی ساماندهی انتقال پایتخت مورد تاکید است و همه چیز بسته به نتیجه کار کارشناسی که در این شورا با حضور نمایندگان تمامی نهادهای درگیر در این مسئله اتخاذ می شود، است.
 
رییس کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: به نظر می رسد در خصوص طرح مجلس در مورد انتقال پایتخت سوتفاهم هایی ایجاد شده مبنی بر این که در این طرح کل برنامه ریزی و تصمیمات لازم در خصوص انتقال کل پایتخت گرفته شده در حالی که طرح تدوین شده تمامی موارد این دست را منوط به نتیجه بررسی های شورای عالی ساماندهی انتقال پایتخت قرار داده و در طرح مجلس هیچ گونه تصمیم نهایی در مورد انتقال پایتخت از تهران اتخاذ نشده است.
 
خجسته در خصوص انتقادات به طرح مسئله انتقال چایتخت و تاثیر ان بر درآمدهای شهرداری گفت:شهرداری کار خود را انجام می دهد و درآمدهایی بیش از سال های گذشته دارد و من قبول ندارم که طرح مسئله انتقال پایتخت تاثیرات منفی بر درامدهای شهرداری گذاشته است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر این که در مورد طرح انتقال پایتخت تدوین شده در مجلس سوتفاهم هایی به وجود امده است گفت: مجلس در طرح انتقال پایتخت وجود و فعالیت شورای عالی ساماندهی انتقال پایتخت را تصویب کرده است و وارد کار تخصصی در مورد انتقال پایتخت نشده ایم.
 
وی ادامه داد: کارهای تخصصی و تصمیم گیری در خصوص این که انتقال پایتخت در چه زمانی و با چه ابعادی اعم از انتقال کلی پایتخت یا انتقال بخشی از پایتخت و یا هر شکل دیگری در شورای عالی ساماندهی پایتخت با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف انجام می شود.
 
خجسته با بیان این که باید از بحرانی که شامل حال تهران شده است بیرون بیاییم، گفت: در حال حاضر آلودگی و زلزله در تهران نگرانی زیادی را به وجود آورده است و ما نگران آینده تهران هستیم و نمی توانیم این مسئله را متوقف کنیم.
 
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:در حال حاضر مجلس در حال اماده شده برای شور دوم در خصوص طرح انتقال پایتخت است و هر یک از اعضای شورای شهر که نظری در خصوص طرح انتقال پایتخت دارد ما استقبال می کنیم که در جلسات کمیسیون در این خصوص حاضر شود./
منبع: خانه ملت
نظر شما