چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۱
کد خبر: ۷۵۷۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از منطقه 19:
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار و معاونین منطقه 19 از پروژه ها و فرصت های منطقه بازدید و با شهروندان آن ملاقات کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در ابتدای این بازدید مهندس رضا نثاری شهردار منطقه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پروژه های منطقه و سرانه های فرهنگی و ورزشی آن گفت: تعامل شهرداری با شورای شهر در جهت حل مشکلات جنوب شهر می تواند گام مؤثری برای کاهش فاصله شمال و جنوب تهران و ارتقاء کیفیت زندگی شهری به شمار رود.
وی به موضوع تعیین تکلیف املاک واقع در طرح اشاره کرد و گفت: تعیین تلکیف این املاک با همکاری شهروندان امکانپذیر است و می تواند به تسریع اجرای بسیاری از پروژه های منطقه کمک کند.
در ادامه بازدید مهندس پرویز سروری به موضوع کوره پزخانه های منطقه اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد کوره پزخانه های شهر تهران در این منطقه واقع شده که خود یک تهدید محسوب می شود اما درصورتی که بتوان از مردم حمایت و تسهیلات تشویقی را برای سرمایه گذاری اقتصادی فراهم کرد این کوره پزخانه ها می تواند به یک فرصت تبدیل شود.
وی منطقه 19 را دارای ویژگی های خاصی همچون برخورداری از حریم گسترده دانست و گفت: ساماندهی منطقه خلازیر که در حدود 93 هکتار است با الحاق به سرانه فضای سبز شهر تهران می تواند اقدام مناسبی برای جلب مشارکتهای مردمی محسوب شود.
سروری تصریح کرد: این منطقه به دلیل کاربری های مناسبی که می توان برای آن تعریف کرد این ظرفیت و امکان را دارد که یک پایلوت در مهندسی نوین شهری باشد همانند منطقه 22 که با این امر کاهش فاصله شمال و جنوب بیش از پیش محقق خواهد شد. 
وی تعریض گذرگاه ها برای ایجاد دسترسی های محلی را یکی از اولویت های منطقه اعلام کرد و گفت:  وجود ریز دانه ها یا ریز خانه ها سبب شده تا منطقه در حالت بسته قرار گیرد. برای رفع این امر نیازمند هستیم که شهرداری تهران در تخصیص نقدینگی و بودجه برای خریداری این ریز دانه ها اقدام کند.
رئیس کمیسیون نظارات و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: منطقه 19 دارای بیشترین سرانه ورزشی، فرهنگی و اجتماعی و فضای سبز است که این امر اقدامات مطلوب شهرداری را نشان می دهد. به نظر می رسد این منطقه می تواند نمونه خوبی هم از منظر توسعه فضای سبز در شهر باشد.
سروری قبل از این بازدید در چهل و پنجمین جلسه ملاقات مردمی منطقه که با حضور شهردار، معاونین و مسئولین شهرداری منطقه برگزار شد حضور یافت و در جریان مسائل و مشکلات شهری شهروندان قرار گرفت.
وی به همراه هیئت کارشناسی خود ضمن بررسی مسائل شهروندان با هماهنگی مهندس نثاری شهردار منطقه دستورات مساعد را در جهت رفع مشکلات صادر کرد.

 

 

نظر شما