دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۲
کد خبر: ۷۵۸۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی می‌شود که در نیمه دوم هفته جاری، آسمان پایتخت مجددا بارش باران را تجربه کند.
به گزارش شهر، محمد اصغری با اشاره به ورود سامانه بارشی که از روز یکشنبه هفته گذشته وارد کشور شده است، اظهار داشت: به سبب ورود این سامانه بارشی، بارش‌ها در مناطق واقع در جنوب شرق کشور از شدت قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و رضوی، فارس و بوشهر از شدت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است، بیان داشت: بارندگی‌ها همچنان در این نواحی ادامه دارد به طوری‌که با آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها همراه خواهد بود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید که از روز گذشته وارد کشور شده است، اضافه کرد: این سامانه بارشی استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور را در برگرفته است.

اصغری گفت: بر همین اساس استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، تهران، اصفهان، همدان، کرمانشاه و ایلام درگیر بارندگی خواهند بود.

وی با اعلام اینکه بارش‌ها در مناطق واقع در شمال غرب کشور قابل ملاحظه نیست، اظهار داشت: از امروز بارندگی‌ها در سواحل دریای خزر ضعیف می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سواحل دریای خزر طی دو روز آینده شاهد روند محسوس افزایش دمای هوا خواهیم بود، بیان داشت: این مسئله می‌تواند خطرناک باشد و مسافران نوروزی باید در عبور از گردنه‌ها متوجه تهدید ریزش بهمن باشند.

اصغری با اعلام اینکه تغییرات دمایی در سایر استان‌ها قابل ملاحظه نیست، درباره بارش باران در پایتخت خاطرنشان کرد: بارش‌ها در کلانشهر تهران ادامه دارد و پیش‌بینی‌ می‌شود طی روز آینده نیز بارش‌ها با روند ضعیف‌تری ادامه داشته باشد.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: در نیمه دوم هفته جاری پیش‌بینی می‌شود که آسمان پایتخت مجددا باران را تجریه کند.
نظر شما