يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۱
کد خبر: ۷۵۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
سعید بیابانکی، دبیر انجمن ادبی فرهنگسرای فردوس در دهمین جلسه این انجمن با بیان این که ماندگاری شعر بستگی به کشف‌های تازه در آن دارد، گفت: راز توفیق و ماندگاری شعر، حرف‌های تازه و بیان دغدغه‌های مشترک مردم است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، دهمین جلسه از سلسله جلسات انجمن ادبی فردوس در فصل زمستان سال جاری با حضور سعید بیابانکی به عنوان دبیر انجمن و همچنین شرکت فعال اعضاء انجمن و سایر علاقمندان به شعر و شعرخوانی، سه شنبه بیستم اسفندماه برگزار شد.

سعید بیابانکی، در خصوص تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده خود گفت: کتاب «جامه‌دران» آخرین کتاب من است که شامل ۳۵ شعر آیینی در قالب‌های سنتی، غزل، مثنوی و چهارپاره است و انتشارات فصل پنجم آن را همزمان با ماه محرم منتشر کرده که تا کنون نیز سه بار تجدید چاپ شده است. همچنین مجموعه‌ای از نثر‌ها و نوشته‌های من در زمینه طنز با عنوان «ضدحالات» توسط انتشارات مروارید در دست چاپ است.

دبیر انجمن ادبی فرهنگسرای فردوس گفت: اگر در شعر به حرف تازه و کشف تازه پرداخته نشود و موضوع‌های متعدد را تکرار کند کاری انجام نداده است چرا که همیشه افق‌های تازه مورد استقبال قرار می‌گیرد. شعر هر چقدر به زبان روز نزدیک‌تر باشد توفیق بیشتری پیدا می‌کند.

وی غزل پست مدرن را محصول اینترنت دانست و افزود: غزل پست مدرن محصول اینترنت و وبلاگ است. در دنیای واقعی کتاب و مطبوعات نتوانسته عرض اندام کند به دلیل این که این گونه غزل‌ها به چیزهایی معتقدند که خوشایند افکار عمومی نیست.

بیابانکی با تاکید بر این که دغدغه شعر باید مردم و انسان باشد، گفت: طبیعتاً هر انسانی دارای پارمترهای ازلی و ابدی است اگر در شعر به این‌ها پرداخته شود به رسالت خود عمل کرده است. دغدغه انسان امروزی تنهایی، آزادگی و در قید و بند صاحبان زور و زر نبودن است. اگر چه دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی هم از انسان دور نیست.

خاطرنشان می شود، سلسله جلسات انجمن ادبی فردوس با عنوان عصر شعر به منظور آشنايي هر چه بيشتر دوستداران شعر و ادب پارسي با حضور سعید بیابانکی در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود.

نظر شما