دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۳
کد خبر: ۷۵۹۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
شهردار منطقه 19 خواستار بهره گیری از ظرفیت های ستادهای مدیریت بحران و گروه های داوطلب اضطراری برای آموزش به شهروندان و تأمین امنیت مراسم چهارشنبه سوری شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهندس رضا نثاری در هم اندیشی با مسئولین کلانتری و دبیران شورایاری منطقه پیرامون تأمین امنیت اجتماعی در محلات، به قرار گرفتن در آستانه چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: پیشگیری و افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی و نیز لزوم آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان به منظور کاهش مخاطرات احتمالی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید در دستور کار ستاد مدیریت بحران منطقه قرار گیرد.
وی از گروهای داوطلب واکنش اضطراری محلات به عنوان یک گروه مردم نهاد یاد کرد که از اهمیت بسزایی در شرایط بروز حوادث و بحران ها برخوردار هستند. چرا که تجربه نشان داده است آمادگی و آشنایی شهروندان با اصول امداد و نجات نقش مهمی در نجات آسیب دیدگان دارد. 
نثاری با اشاره به ضرورت فراهم ساختن زمینه تخلیه شور و هیجان از طریق روش های سالم و ایمن خاطرنشان کرد: مراسم چهارشنبه آخر سال باید به نحوی مدیریت و نظارت شود که حادثه ناگواری برای شهر و شهروندان پیش نیاید .از همین رو می توان از توان گروه های داوطلب اضطراری برای تأمین ایمنی هرچه بیشتر این مراسم در سطح محلات بهره گرفت.
شهردار منطقه ضمن تشکر از تشریک مساعی نیروی انتظامی و کلانتری های منطقه و نیز تعامل خوب و ارزشمند دبیران شورایاری اظهار داشت: سلامت و امنیت دو نعمت الهی هستند که خداوند متعال بر انسان ارزانی داشته و ضرورت دارد با فراهم ساختن زمینه های پیشگیری از بروز برنامه های خطرآفرین، آسایش و امنیت را برای شهروندان فراهم کنیم.
نظر شما