شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۶۰۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
ایام تعطیلات نوروزی و تعداد بالای مسافرتها گاهی با حوادث و مشکلات خاص خود همراه است که نیاز به پیش بینی دارد از همین رو برخی از تلفن اضطراری برای کسب اطلاعات و اقدامات لازم لیست شده است.
به گزارش شهر، ایام تعطیلات نوروزی و تعداد بالای مسافرتها گاهی با حوادث و مشکلات خاص خود همراه است که نیاز به پیش بینی دارد از همین رو برخی از تلفن اضطراری برای کسب اطلاعات و اقدامات لازم  لیست شده است.

 تلفن 134 هواگوی سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی آماده پاسخگویی به شهروندان در باره وضع هوای تمام مناطق، اطلاعیه های هواشناسی و توصیه به شهروندان است.
تلفن 141 :  مسافران جاده ای نیز به منظور کسب اطلاعات درباره وضع جاده ها، مسافت ها و انتخاب بهترین مسیر و دیگر موارد می‌توانند با شماره تلفن 141 تماس بگیرند.

همچنین با شماره تلفن 88925252 می توان اطلاعات وضع راه‌های کشور را از طریق نمابر دریافت کرد و سامانه اطلاع رسانی www.iran141.ir نیز آخرین اطلاعات حوزه‌ راه‌ها را ارئه می دهد.
تلفن گویای 199:  تلفن گویای 199 نیز پاسخگوی اطلاعات پرواز در زمینه دریافت اطلاعات و جدول زمانی پروازهاست. مسافران و استقبال کنندگان می‌توانند قبل از حرکت از منزل در تماس با این شماره تلفن از ساعت پرواز اطمینان حاصل کنند.
 تلفن 5149 : این شماره آماده پاسخگویی به مسافران ریلی در زمینه فروش بلیت، برنامه حرکت قطارها ، اطلاعات موجودی دفاتر آژانس‌ها و .... است.

سامانه پیامک مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی نیز  به شماره 30007070 و شماره تلفن 82244090 آماده دریافت پیام‌های شهروندان است.
شماره 112 : رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مسافران نوروزی خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح، با شماره تلفن 112 مرکز پاسخگوی اضطراری سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر تماس بگیرند.
115 : اورژانس 
1490: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حضور 5 هزار بازرس بهداشت محیط برای نظارت بر اماکن و رستوران‌های بین شهری و راه‌اندازی سامانه 1490 برای دریافت شکایات خبر داد.

نظر شما