شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۶۰۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تهران، شهری است که از بسیاری جهات از جمله شهرسازی، نظافت، خدمات شهری، فضای سبز و حمل و نقل عمومی یکی از پایتخت های خوب و پیشرفته دنیا محسوب می¬شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس مهرداد لاهوتی افزود: در این میان دو مشکل اصلی تهران، ترافیک و آلودگی هواست که با یکدیگر در ارتباط است.
وی با اشاره به این که تهران و مسائل آن را نباید به حال خود رها کنیم بلکه باید بر روی اصلاح آن ها فکر کنیم، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات تهران ناشی از تمرکز ثروت و خدمات و نیز فرصت های شغلی و زندگی در این کلان شهر است که باعث افزایش جمعیت و در نتیجه تشدید مشکلات آن شده است.
لاهوتی با بیان این که امکان اشتغال و ارائه انواع خدمات از جمله امکانات درمانی در تهران متمرکز شده اند، تصریح کرد: تمام وابستگی های اداری کشور به تهران است و موضوع تمرکززدایی از این کلان شهر پس از سال ها هنوز به سرانجام نرسیده است.
وی با تأکید این که هر روز افراد زیادی برای کار به تهران می آیند و هنوز کارخانه های زیادی در اطراف شهر ساخته می شوند، اضافه کرد: باید بر روی متروی تهران که کار ساخت آن از سال 1353 آغاز شده و تا قبل از مدیریت شهری فعلی به طور متوسط تنها سالی 3 کیلومتر مترو ساخته شده بود، تمرکز کنیم.
عضو کمیسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی در پایان با اعلام این که اگر 70 درصد جا به جایی¬های تهران با مترو انجام شود بسیاری از مشکلات این کلان شهر حل می شود، خاطرنشان کرد: دولت به جای انتقال پایتخت به توسعه متروی تهران کمک کند تا مردم از خودروی شخصی استفاده نکنند.
نظر شما