شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۶۰۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تاکید کرد:
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به طرح استقبال از بهار در سال جدید گفت: توزیع کیسه زباله در روزهای 12 و 13 فروردین، ایجاد سیستم نظافت و شستشوی خودروهای حمل زباله و همچنین توزیع 6 هزار تن کیسه آبی در 123 ناحیه پایتخت از اقدامات حوزه پسماند در طرح استقبال از بهار است.
به گزارش شهر، حسن کریمیان، درباره فعالیت های طرح استقبال از بهار 93 سازمان مدیریت پسماند اظهارکرد: تهیه و تحویل حدود 6 تن کیسه آبی به 123 ناحیه از 22منطقه تهران جهت طرح تفکیک زباله از منازل و همچنین تحویل5000 دستگاه مخزن به 123 ناحیه نیز از جمله دیگر اقدامات است.
وی به برنامه ریزی و نظارت بر ایجاد پایگاه های موقت آموزش طرح تفکیک زباله در فروشگاه های شهروند، میادین میوه و تره بار، بازارهای روز و مبادی تولیدی اشاره کرد و گفت: این طرح ها نیز به صورت مستقیم زیر نظر مجموعه خدمات شهری است و وقتی ما از معاونت های زیر مجموعه خود کاری را آغاز کنیم، می توانیم نمود عینی آن را در بین مردم ببینیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر تغییر روش عملکردی غرفه های پسماند خشک اضافه کرد: به همین منظور از طریق افزایش قیمت، افزایش ساعات کار، تبلیغات محیطی و نصب بنر و همچنین اهدای هدایا به شهروندان در جهت تشویق مردم گام برداشته ایم.
وی به چاپ و نصب 320 تخته بنر برای اطلاع رسانی در کنار 320 غرفه جمع آوری پسماند های خشک در سطح شهر تهران اشاره کرد و ادامه داد: آگاهی بخشی شهروندان در این موضوع می تواند در جهت کاهش تولید زباله و تفکیک زباله تر از خشک موثر واقع شده و نتایج آن به مرور زمان قابل بررسی خواهد بود.
کریمیان با اشاره به تعمیر، مرمت و ایجاد سیستم نظافت و شستشوی خودروهای حمل زباله و سمی تریلرها در ایستگاه های میانی شهر تهران خاطرنشان کرد: شستشو، رنگ آمیزی و رفع نقص خودروهای حمل زباله، مخازن و غلطان های مربوط به سازمان پسماند در زمینه جمع آوری زباله از جمله فعالیت های این حوزه در آستانه فصل بهار است. همچنین رفع نقایص خودروها و رنگ آمیزی سمی تریلرها و خودروهای حمل زباله از دیگر برنامه هاست.
وی درباره دیگر فعالیت های طرح استقبال از نوروز هم گفت: برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی اعم از اردو، نمایش، کارگاه آموزشی در زمینه بازیافت زباله از جمله شیوه های آموزشی سازمان پسماند برای کاهش تولید زباله در شهر تهران است که در این رابطه می توان به ارسال بیش از 100000 پیامک محیط زیستی اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر تهیه و توزیع کیسه زباله در روزهای 12 و 13 فروردین در پارک های فرامنطقه ای، جنگلی، مبادی شهر تهران و تفرجگاه ها افزود: چند سالی است این کار در جهت آموزش شهروندان برای آلوده نکردن محیط زیست پیرامون خود و فضای سبز، مفید و قابل توجه واقع شده است.
وی درباره هماهنگی و بازدید شهروندان از مراکز مدیریت پسماند و بازیافت شهر تهران تاکید کرد: اردوی های پاکسازی محیط، اجرای برنامه ویژه در پارک بازیافت، استقرار سامانه نشاط با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای پایتخت نشینان در این ایام در نظر گرفته شده است.
کریمیان در پایان به برگزاری کارگاه های ایجاد سفره هفت سین از دور ریختنی ها اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه نقاشی، کاردستی در مدارس، اجرای برنامه های هنری و آموزشی توسط گروه های نمایشی و همچنین برقراری پایگاه های موقت آموزش و اطلاع رسانی در سطح شهر در طرح استقبال از نوروز 93 از جمله خدمات رسانی سازمان پسماند به شهروندان است.
نظر شما