شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۶۲۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
پیکر ساسان تبسمی مترجم فقید کشورمان صبح جمعه 15 فروردین از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع می‌شود.
به گزارش شهر، سوسن تبسمی خواهر زنده‌یاد ساسان تبسمی درباره مراسم تشییع پیکر این مترجم فقید به خبرنگار مهر گفت: پیکر برادرم ساعت 9 صبح جمعه 15 فروردین از مقابل خانه هنرمندان ایران به طرف مقبره خانوادگی خاندان تبسمی در امامزاده عبدالله شهر ری تشییع خواهد شد.

به گفته وی، دستگاه‌های مسئول موافقت ضمنی خود را با خاکسپاری پیکر زنده‌یاد تبسمی در قطعه نام‌آوران اعلام کرده‌اند اما بنا به درخواست خانواده‌اش، پیکر او در مقبره خانوادگی آنها به خاک سپرده خواهد شد.

خواهر این مترجم فقید ادامه داد: دوستان زنده‌یاد تبسمی از جمله آقای امرایی در تدارک برگزاری مراسم تشییع پیکر او به شکل شایسته‌ای هستند اما هنوز اسامی سخنرانان و جزئیات این برنامه مشخص نشده است.

تبسمی همچنین درباره مراسم ختم برادرش گفت: زمان این مراسم عصر روز یکشنبه آینده است اما درباره مکان برگزاری آن، باید بگویم که دوستان ایشان به دنبال برگزاری مراسم ختم در موسسه فرهنگی بهاران هستند اما با توجه به اینکه این مکان 100 نفر بیشتر ظرفیت ندارد، به احتمال زیاد مراسم ختم در همین زمان و در مسجد نور یا مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

ساسان تبسمی مترجم پیشکسوت که در سال 1325 به دنیا آمد، 11 فروردین 93 دار فانی را وداع گفت. در کارنامه کاری او ترجمه آثار متعددی از نویسندگانی چون پل الوار، کریستین بوبن، پاتریک مودیانو، رومن گاری، عتیق رحیمی، ژرژ سیمنون، فرانسوا موریاک، روژه فورمن و آنتونیا فریزر به چشم می‌خورد.

نظر شما