دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۸
کد خبر: ۷۶۲۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
به منظور تشویق مالکین به نوسازی بافت های فرسوده طی سال 92 مبلغی بالغ بر 170 میلیارد ریال تخفیف در عوارض صدور پروانه املاک اعمال شده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: منطقه 10 تهران بیشترین سطح بافت‌های فرسوده پایتخت را دارد كه به دليل ویژگی های خاص آن در كانون توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.
وی یادآور شد: با توجه به گستردگی و حجم متراکم فضاهای فرسوده موجود، نمی‌توان در کوتاه مدت شاهد نوسازی بافت های فرسوده بود ولی می‌توان با تعیین اولویت‌ها و تدوین برنامه‌های عملیاتی و اجرایی و جلب مشارکت شهروندان به پیشرفت سریع‌تر آن کمک کرد و با برنامه ريزي درست اين معضل را در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان تبديل به فرصت کرد.
شهردار منطقه با بیان این که اصلاح وضعيت بافت های فرسوده از نظر كالبدي موجب بهبود و ارتقاي كيفيت زيست انسان و محيط و ايجاد ارزش افزوده اجتماعي و اقتصادي می شود افزود: اعمال تخفیف در عوارض صدور پروانه شامل زیربنا، مازاد تراکم و ... از جمله تسهیلات ویژه نوسازی در بافت های فرسوده است.
وی مبنا و اساس نوسازی را در مشاركت مؤثر مردمي، و بخش های خصوصي دانست و تصریح کرد: مشارکت در سرمايه‌گذاري و اجراي بافت‌هاي فرسوده با هدايت، حمايت و نظارت مديريت شهري از عوامل موثر احیای بافت های فرسوده است و از اين رو با تلاش و اهتمام بیشتر در خصوص اطلاع رسانی و اعلام تسهیلات تشویقی به ساکنین بافت های فرسوده منطقه، نوسازی در محدوده های دارای بافت فرسوده روند مطلوبی داشته است.
عظیمی با تشریح اقدامات حوزه شهرسازی منطقه 10 خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، از مجموع 1355 فقره پروانه صادره تعداد 982 واحد در محدوده مصوب بافت فرسوده است که بیش از 72 درصد کل نوسازی را در بر می گیرد.
عظیمی تصریح کرد: در سال گذشته، ده دفتر خدمات نوسازی محلی برای ارائه مشاوره در شکل گیری و هدایت و حمایت از جریان نوسازی بافت های فرسوده ایجاد شده و خدمات مشاوره به مالکین واقع در محدوده های بافت فرسوده جهت اخذ پروانه نوسازی، افزایش یافته و همچنین حوزه معاونت شهرسازی و معماری منطقه، با اعمال اولویت و مساعدت های ویژه شرایط و مراحل صدور پروانه را در کوتاه ترین زمان به اجرا در می آورد که این روند در سال جاری با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

نظر شما