دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۴
کد خبر: ۷۶۳۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
شهردار منطقه 19 در مراسم پرشور عزاداری بی بی دوعالم:
مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با سالروز شهادت این بانوی بزرگوار اسلام با حضور پرشور شهروندان منطقه 19 برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این مراسم که مسئولین شهرداری منطقه و هیئت فاطمیون جنوب غرب تهران نیز حضور داشتند، مهندس رضا نثاری شهردار منطقه با اشاره به تقارن شروع سال جدید با ایام سوگواری بی بی دوعالم گفت: این تقارن را به فال نیک گرفته و تلاش می کنیم تا زندگی و سیره و سلوک این بانوی بزرگوار را سرمشق زندگیمان قرار دهیم. 
وی به شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و بر شناساندن سیره و سلوک ایشان با کمک اساتید و مداحان تأکید کرد. 
نثاری با اشاره به شعار سال 93 با عنوان «سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بیان کرد: به گفته حضرت آقا بحث فرهنگی مهمتر از بحث اقتصادی است و در همین راستا شهرداری برنامه های فرهنگی مختلفی را برای سال جدید تدارک دیده است چراکه اگر فرهنگ ما بهبود یابد اقتصاد ما نیز بهبود پیدا می کند. 
وی خاطرنشان کرد: در سال جدید کارهای عمرانی و زیربنایی با همان شدت و سرعت سال گذشته صورت می گیرد اما سعی براین است که با کمک روحانیون، بسیج، سپاه و نخبگان برنامه های فرهنگی کشور نیز بهبود پیدا کند.
نثاری تصریح کرد: شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی مشارکت جدی مردم را می طلبد در همین راستا از همه مردم می خواهیم در هر جایی که هستند حضور و مشارکت فعال داشته باشند و با ارائه انتقادات و پیشنهادات خود شهرداری را در پیشبرد مباحث و برنامه های فرهنگی یاری کنند.
در این مراسم که با برنامه های مختلفی همچون تواشیح، مداحی، اجرای گروه تئاتر یاس کبود یثرب و شبه تشییع جنازه حضرت فاطمه زهرا (س) همراه بود حجت الاسلام رسول جوادی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در وصف شخصیت بانوی بزرگوار اسلام و حوادث تاریخی دوران زندگی ایشان صحبت کرد.

 

نظر شما