شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۶۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
با کاشت گل هاي فصلي
300 هزار پياز گل لاله و 276 هزار گل بنفشه که در ميادين، بوستانها و فلاورباکس ها و قطعات فضاي سبز شمال تهران کاشته شده بود با آغاز فصل بهار به گل نشستند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک مهندس مجيد نوربخش معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري اين منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به بازديد گردشگران منطقه اي و فرا منطقه اي از اماکن مذهبي و تفرجگاهي شمال تهران و زيباسازي مناظر شهري، گل هاي لاله و بنفشه در قطعات فضاي سبز منطقه در طرح استقبال از نوروز کاشته شد و با روييدن آنها در رنگ هاي شاد بهاري فضاهاي سبز شمال تهران چهره اي ديدني و زيبا پيدا کرد.
وي تصريح کرد: حجم عمليات کاشت با توجه به متراژ قطعات فضاي سبز و نقاط اصلي و فرعي منطقه مختلف است به طوري که در بوستان هاي بزرگ و مهم منطقه مثل بوستان جمشيديه 44 هزار و 900 عدد پياز ، بوستان قيطريه 37 هزار و 820 عدد، بوستان گلابدره 5 هزار و 500 عدد ، در محدوده ناحيه هفت و هشت شهري و بوستان هاي آن هر يک بيش از 10 هزار عدد و در ناحيه شش بيش از 24 هزار عدد و ... لاله کاشته شده است .
نوربخش عمليات کاشت گل هاي بنفشه را شامل 60 هزار گل در بوستان جمشيديه ، 15 هزار عدد در بوستان گلابدره ، 156 هزار عدد در محدوده نواحي شهري و بوستان هاي آن و بيش از 15 هزار عدد در موزه دارآباد و ... عنوان کرد .
معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري اين منطقه خاطر نشان ساخت: ميادين بزرگ منطقه مانند شهيد دستواره ، تجريش، شهيد اعجازي، شهيد باهنر، ازگل، ورودي بزرگراه ها و... نيز با کاشت گل هاي شب بو و بنفشه بهاري شدند.
اين مقام مسئول ترميم کفپوش زمين هاي بازي کودکان، بازپيرايي و رنگ آميزي المان هاي بوستان ها، ساماندهي آبنما ها و ... را نيز از ديگر اقدامات اجرا شده دانست.
نظر شما