شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۶۴۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش خبرداد:
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح یک روز بدون کیف و کتاب در سال تحصیلی جدید، گفت: برنامه‌های مختلفی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای این روز طراحی شده است.
به گزارش شهر، مهدی علی اکبرزاده در ارتباط با اولویت های اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در سال 93 اظهار داشت: اداره کل فرهنگی و هنری برنامه‌های مختلفی را برای سال 93 در نظر گرفته است که توسعه فعالیت‌ اردوگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی و تربیتی از اهم اولویت‌های سال 93 است.
وی افزود:‌ بیش از 300 اردوگاه دانش آموزی و 1200 کانون فرهنگی و تربیتی دارای قابلیت‌هایی است که می‌توان از این قابلیت‌ها برای آموزشهای مختلف از جمله مهارت های زندگی و فعالیت‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان استفاده کرد.
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تابستان امسال برنامه« هر دانش آموز یک مهارت» را اجرا خواهیم کرد،‌گفت:‌ با استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها و کانون‌‌های فرهنگی و تربیتی تلاش می‌کنیم تا در فراغت تابستانی طی هماهنگی با مدارس و استفاده از مربیان متخصص هر دانش‌آموز را با یک مهارت آشنا کنیم.
علی اکبر زاده ادامه داد: برنامه های تربیتی متعددی در طول سال تحصیلی و در ایام تابستان در اردوگاه‌ها دایر هستند و برنامه ریزی ما در سال 93 در راستای ساماندهی بهینه اردوگاه‌هاست و اینکه برنامه های متعدد و متنوع تری را متناسب با نیازهای روز به دانش‌آموزان ارائه کنیم.
وی اضافه کرد:‌در تلاش هستیم تا ساعات بیشتری از فعالیت اردوگاه‌ها را به حضور دانش‌آموزان اختصاص دهیم و در فراغت تابستانی به صورت تمام وقت از ظرفیت اردوگاه‌ها استفاده کنیم.
مدیر کل  فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه « یک روز بدون کیف و کتاب » بعد دیگری از فعالیت ما در سال تحصیلی 94-93 است، گفت:‌قرار است تا از مهر 93 یک روز بدون کیف و کتاب (روزهای پنجشنبه) به عنوان یک روز پر نشاط و جذاب در برخی از مدارس ابتدایی به صورت آزمایشی و بصورت داوطلبانه اجرا شود  که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون‌های فرهنگی و تربیتی این روز طراحی شده و تلاش می‌کنیم تا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت بازی برای کودکان آنها را با اسباب بازیها و بازی‌های بومی و فعالیتها و سرگرمی های مختلف نیز آشنا کنیم.
علی اکبرزاده اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تقویت رویکرد تربیتی در برنامه‌های آموزشی و ورود برنامه‌های تربیتی به کتاب‌های درسی در سال 93 پیگیری می‌شود به گونه‌ای که کارشناسان فرهنگی و هنری با کارشناسان تالیف کتاب‌های درسی همکاری داشته باشند.
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود:‌ افزایش سرانه کتاب و مطالعه در مدارس و تجهیز کتابخانه‌های مدارس نیز از اولویت‌های سال جدید است. باید توجه داشت که پشتوانه یک نوشتار و انشای قوی یا پشتوانه یک مناظره و گفت‌وگوی علمی داشتن اطلاعات خوب از طریق مطالعه است.
علی اکبر زاده درخصوص برگزاری گفت‌وگو و کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس گفت:‌کرسی‌های آزاد اندیشی دانش‌آموزی در فعالیت‌های فوق برنامه اجرا می‌شود و در قالب اردوهای دانش‌آموزی نیز روش مناظره و گفت‌وگو را به دانش آموزان آموزش می‌دهیم.
وی با اشاره به پرسش مهر رئیس جمهور اظهار داشت: پرسش مهر هر سال در روز اول مهر همزمان با بازگشایی مدارس از سوی رئیس جمهور طرح می‌شود و کنگره کشوری آن تابستان اجرا خواهد شد در این کنگره از دانش‌آموزان منتخب پرسش مهر که به سوالات رئیس  جمهور پاسخ داده‌اند دعوت به عمل می آید و از آنان تقدیر خواهد شد.
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:‌جشنواره‌های فرهنگی و هنری دانش آموزان در مرداد امسال در رشته‌های: ادبی، هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه ، رسانه و فضای مجازی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/‌

منبع: تسنیم
نظر شما