شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۷۶۶۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
با برگزاری دوره های مختلف آموزشی اقتصادی در مراکز فرهنگی پایتخت انجام می شود
همزمان با آغاز سال 1393 که با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده، مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق 22گانه از علاقه مندان به دوره های آموزشی مرتبط با موضوعات اقتصادی ثبت نام به عمل می آورند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یک هزار و دویست دوره مختلف فرهنگی، هنری، عمومی و مهارتی برای پایتخت نشینان در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در حال برگزاری است که به مناسبت نامگذاری امسال، دوره های اقتصادی به طور ویژه پذیرای علاقمندان خواهد بود.


مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در پیام نوروزی خود درباره نقش مردم در «زندگی و سازندگی» و شکوفایی اقتصادی کشور، توجه به استعدادهای درونی و «نقش آفرینی مردم» را یکی از اصول مطرح شده در ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری برشمرد و ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی اقتصادی با حضور مخاطبان عام و خانواده ها می تواند آگاهی بخش اقشار مختلف جامعه در این راستا باشد.


«سمانه سادات حسینی» با بیان این که در اساس نامه این سازمان نیز بر «تلاش برای تقویت اقتصاد خانواده» به عنوان یکی از وظایف اصلی آن تاکید شده، تصریح کرد: بدین ترتیب مرکز آموزش سازمان در طراحی و تدوین دوره های آموزشی مرتبط با مسائل اقتصادی از جمله تجارت، سرمایه گذاری، کسب و کار و مدیریت منابع مالی تلاش کرده تا شهروندان نیز بتوانند با بهره گیری از این دوره های آموزشی در راه این «جهاد مقدس» گام بردارند.


از جمله دوره های آموزشی که شهروندان می توانند در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ به دنبال آن باشند، دوره های «شهروند الکترونیک»، «تجارت الکترونیکی»، «شیوه‏ های انتخاب کالای مناسب» و «شیوه های سرمایه گذاری شهری» است که همگی در زیرگروه «مهارت های تجارت و سرمایه گذاری شهری» قرار دارد.


«خانواده و مدیریت مالی»، «مدیریت مصرف منابع در خانواده»، «کسب و کار خانگی و نخستین راه های راه اندازی آن»، «کارآفرینی؛ اصول و مفاهیم» و «شناخت قوانین کسب و کار» از دیگر دوره های آموزشی مراکز فرهنگی پایتخت در زمینه مسائل اقتصادی به شمار می آید.


شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی اقتصادی سازمان فرهنگی هنری خود به نزدیکترین فرهنگسرا یا خانه فرهنگ محل سکونت خود یا سایت sina.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره 1837 تماس بگیرند.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در اسفندماه سال گذشته با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.


حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی خود نیز با اشاره به نقش اساسی و برجسته ی مشارکت و حضور مردم در «زندگی و سازندگی کشور» خاطرنشان کردند: هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، کار بدون حضور مردم پیش نخواهد رفت و گروه های گوناگون مردمی باید با اراده و عزم راسخ ملّی در این عرصه ها نقش آفرینی کنند.

نظر شما