دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۶۶۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
رئیس مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اضافه شدن بخش تئاتر دینی به سومین جشنواره تئاتر شهر خبرداد.
به گزارش شهر، شهرام کرمی رئیس مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  در خصوص سومین جشنواره تئاتر شهر اظهار داشت: به زودی و در اوایل اردیبهشت ماه فراخوان سومین دوره جشنواره تئاتر شهر را اعلام می‌کنیم. سومین جشنواره شهر نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش‌های جشنواره تئاتر شهر افزایش پیدا می‌کند، گفت: بخش تئاتر دینی جزء مهمترین بخش‌هایی است که به این جشنواره اضافه خواهد شد. در بخش تئاتر دینی است آثاری با مضامین دینی، قرآنی، زندگی پیامبران و ائمه و ... حضور پیدا خواهد کرد.

کرمی ادامه داد: در شورای سیاست‌گذاری بنا شد تا به تئاتر دینی توجه بیشتری صورت گیرد و حتی این قابلیت وجود داشت که جشنواره تئاتر شهر را با موضوع دینی برگزار کنیم منتها تصمیم گرفته شد تا بحث دینی جزء مهمی از این جشنواره باشد.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تصریح کرد: در سومین دوره جشنواره تئاتر شهر  بخش «امروز شهر» با نگاهی جدی‌تر ادامه می‌دهیم.

دبیر جشنواره تئاتر شهر از اجرای عمومی آثار برتر این جشنواره خبرداد و گفت: در فراخوان قطعاً ذکر خواهیم کرد که آثار برتر هر بخش به عنوان جایزه ویژه شرایط اجرای عمومی را پیدا خواهند کرد. در واقع از آثار برتر حمایت صورت می‌گیرد، شاید یکی از ضعف‌های ما این بود که تا به حال آثار کمی از جشنواره‌ شهر اجرا عمومی شده است، در این دوره سعی بر این داریم تا آن را برطرف کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قصد داریم تاریخ جشنواره را به نیمه دوم سال برسانیم تا ضمن تولید اثر، کانون‌های تئاتر مراکزمان را فعال کنیم و در همان جا اجرا شود و بعد خروجی آن به جشنواره برسد.
نظر شما