شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۶۶۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با فارس:‌
رئیس ستاد سفر استان تهران با بیان اینکه آمار تلفات حوادث رانندگی درون شهر تهران 3 برابر برون‌شهری گزارش شده است، گفت: آمار درون‌شهری تهران نگران‌کننده است و باید در این حوزه با تعامل سازمان‌های مسئول هر چه زودتر چاره‌اندیشی کرد.
ب‌ه گزارش شهر، فریبرز واحدی با بیان اینکه آمار تلفات درون شهری تهران در حوادث رانندگی 3 برابر برون‌شهری گزارش شده است، بیان کرد: خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو‌ از مهم‌ترین عوامل تصادفات رانندگی هستند.

وی ادامه داد: شتاب‌زدگی و عجله برای رسیدن به مقصد و خستگی ناشی از سفر طولانی، تمرکز را کم می‌کند و اگر رانندگان در این زمینه دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند سفر ایمنی را برای خود و همراهان‌ به ارمغان خواهند آورد.

وی با اعلام کاهش 18.7 درصدی آمار تلفات تصادفات رانندگی اظهار داشت: در 11 ماه سال 91 آمار تلفات رانندگی در جاده‌های استان تهران 385 نفر بود که این رقم در 11 ماهه سال 92 به 313 نفر در راه‌های برون شهری و روستایی رسیده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، پلیس راه، راهداری و حمل و نقل و پایانه‌ها کارنامه مطلوبی ‌در سالی که گذشت از خود در استان تهران به جای گذاشته‌اند.

واحدی این آمار را آمار مستند پزشکی قانونی اعلام کرده و گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این آمار کاهشی در 12 ماهه نیز سیر نزولی خود را حفظ کند.

واحدی بیان کرد: حدود 40 درصد افرادی که در تصادفات از بین می‌روند سرپرست خانوار هستند، اینها قشر مولد و نیروی کار جامعه محسوب می‌شوند و از بین رفتن آنها هزینه اقتصادی زیادی به کشور تحمیل می‌کند یعنی چیزی حدود سالانه 5 درصد تولید ناخالص ملی کشور (20 میلیارد دلار) و این رقم بالایی است.

وی تأکید کرد: شاخص ایمنی مقوله‌ای چندوجهی است و وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند از عهده این کار برآید، چندین ارگان، وزارتخانه و نهاد باید کار کنند تا ایمنی ترافیک و حمل و نقل تأمین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: 18 ارگان به صورت مستقیم و 30 ارگان به طور غیرمستقیم به صورت همکار در موضوع حمل و نقل و ترافیک تأثیرگذار هستند و عزم ملی تمامی این سازمان‌ها در اقتصاد کشور تأثیر به سزایی خواهد داشت.
نظر شما