يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۳
کد خبر: ۷۶۷۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اين که کي‌روش از دل ليگ کسي را انتخاب نمي‌کند حق دارد زيرا پديده‌اي از ليگ ما خارج نشده است.
 به گزارش شهر،ابراهيم آشتياني، پيشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد تيم‌هاي ليگ برتري در ليگ امسال اظهار داشت: متأسفانه بايد اعلام کنم فوتبال ما در فلاکتي گير کرده که خروج از اين وضعيت بسيار سخت است.

 وي در ادامه افزود: معلوم نيست کساني که مسئول اين فوتبال ما هستند چرا به حال و وضع اين فوتبال توجهي نمي‌کنند، متأسفانه تيم‌هاي ما هيچ خلاقيت ندارند زيرا خروجي مناسبي از اين تيم‌ها حاصل نشده است.

آشتياني سپس به تشريح دلايل افت فوتبال پرداخت و تصريح کرد: دلايل افت فوتبال ما توجه نکردن به فوتبال پايه به طوري که به هيچ وجه در هيچ رده سني ما تيم‌هاي خوبي نداريم.

پيشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص ظهور پديده در ليگ امسال گفت: متأسفانه در ليگ امسال به هيچ وجه شاهد پديده‌اي نبوده‌ايم و فوتبال ما روز به روز ضعيف‌تر مي‌شود کي‌روش هم حق دارد از دل ليگ کسي را انتخاب نکند زيرا پديده‌اي که بتواند تيم‌ملي را کمک کند وجود نداشته و ندارد.

وي ادامه داد: ليگ ما به غير از چهار بازي پاياني که آن هم حساس بوده است کيفيت چنداني نداشت.

آشتياني در پاسخ به اين سئوال که بازي کدام تيم‌ها به لحاظ فني موثر بوده است؟! اضافه کرد: واقعيت را بخواهيد من با تمام مشکلات پرسپوليس بازي اين تيم را به لحاظ فني پسنديدم ولي بدون جمعيت فولاد از پرسپوليس بهتر بوده و حق اين تيم رسيدن به مقام قهرماني بوده است.

کارشناس فوتبال کشورمان بيان کرد: حسن ديگر فوتبال تيم فولاد اين بوده است که از همان اول يکنواخت بازي کرده و نوسان نداشته است حقش برد و قهرماني بود و خوشحالم به اين مهم رسيد.

وي به اصل جوان‌گرايي اشاره و اذعان کرد: متأسفانه تيم‌هاي ليگ برتري ما به هيچ وجه دنبال جوان‌گرايي نبوده و نيستند زيرا فقط به فکر اين نکته هستند که تيم به ليگ پايين‌تر سقوط نکند. فراموش نکنيد تنها تيمي که به جوان‌گرايي روآورده تيم پرسپوليس بود. در واقع پرسپوليس نيم فصل چندان خوب نبود ولي با اتمام نيم‌فصل به فکر جوان‌گرايي افتاد و با آوردن و به خدمت گرفتن بازيکناني چون مسلمان، صادقيان، کفشگري، عباس زاده تا مرحله نائب قهرماني هم پيش رفتند.

آشتياني در پايان خاطرنشان کرد: اميدوارم تيم‌هاي ما و مسئولان فوتبالي به فکر پرداختن به فوتبال پايه باشند و بدانند کساني هستند که عاشقانه خدمت به نونهالان و نوجوانان اين مرز و بوم را دوست دارند تا زيربناي آتيه تيم‌ملي در سال‌هاي آينده باشند.
منبع : باشگاه خبرنگاران
نظر شما