يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۱
کد خبر: ۷۶۸۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نباید به امور فرهنگی به عنوان منبع درآمد نگاه کرد و برای آن چرتکه اقتصادی بیندازیم.
به گزارش شهر، عبدالمقیم ناصحی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان اینکه سال 93 در شرایطی آغاز شد که امت توانمند و مصمم ایران با خلق حماسه سیاسی در خرداد 92 و 22 بهمن جهانیان را به شگفتی و تحسین واداشته و علیرغم تمام مشکلات و مضایق که بخش اعظم آن ناشی از دشمنی های آشکار و نهان زورمداران جهانی و عوامل داخلی آنها بود، وفاداری و عشق و ارادت خود را به مقام ولایت و آرمان های انقلاب اسلامی به اثبات رساندند، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آستانه هر سال دریچه ای از تلاش در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی را پیش روی همگان به ویژه صاحبان بصیرت قرار می دهند، که در آغاز سال 93 مجموعه شعارها و رهنمودهای اقتصادی و فرهنگی در دهه گذشته در قالب اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی تبلور یافت.

وی ادامه داد: ابعاد فرهنگی انقلاب اسلامی اصلی ترین شاکله فرهنگ ملی ما بوده که البته نهادها و سازمان های فرهنگی در سی سال گذشته تلاش قابل توجهی در این زمینه ها مبذول داشته اند.

ناصحی با تاکید بر اینکه ما نباید به امور فرهنگی به عنوان یک منبع درآمد نگاه کنیم و برای آن چرتکه اقتصادی بیاندازیم تصریح کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، باید برنامه ریزی لازم داشته باشیم و باید برای توسعه و تحول فرهنگی طرح اورژانسی یعنی با عزم ملی و مدیریت جهادی وارد شویم.

وی ادامه داد: فرهنگ اسلامی در تمام زوایای زندگی مدنی تجلی یافته و از مبلمان و نمادهای شهری مرتبط، تا برنامه های رسانه ای براساس موازین جامعه محور توسعه و تکامل پیدا کند، شهر تهران تابلوی اصلی و اولیه فرهنگ اسلامی در محوریت شهری است که فعالیت های مثبت مبذول شده در این زمینه باید تداوم یافته و ظرفیت های مدیریت شهری در راستای امور فرهنگی به طور کامل و مناسب و کارشناسی شده به کار گرفته شوند و سهم مردم به عنوان سرمایه اجتماعی در ابعاد فرهنگ سازی پررنگ تر و بیشتر نمودار شود. بدون حضور مردم و مشارکت آنها هیچ برنامه ای در زمینه های فرهنگی و اجتماعی کامل و موثر نخواهد بود، همه ما از دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مطلع هستیم، مخصوصا از سال 1368 که معظم له شبیخون فرهنگی، سپس تهاجم فرهنگی و ناتو فرهنگی و جنگ نرم را مطرح فرموده و همواره خطر ویروس های فرهنگی به ویژه در ابعاد دانشگاهی و حوزوی را گوشزد کردند.

رئیس کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه دشمنان در سه مرحله تحمیل فرهنگی، تخریب فرهنگی و تسلیم فرهنگی سعی دارند که فرهنگ غلط و منحط خود را به جامعه ما تحمیل کنند باید مراقب باشیم، گفت: بنابراین توجه جدی و کاربردی به فرهنگ و راهکارهای مقابله در جنگ نرم فرهنگی را تا آنجا باید ادامه دهیم که رضایت خاطر معظم له را جلب کنیم.

پژوهشگران، هنرمندان، شعرا و اساتید حوزه و دانشگاه باید بستر فکری جامعه را برای تحقق آرمان های سازنده ایشان مهیا سازند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وظایف و نقش شورای اسلامی شهر تهران در امور فرهنگ سازی و واکسیناسیون فرهنگی رسالتی بس عظیم و بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: لذا ما با رهبر معظم انقلاب میثاق می بندیم که تمام سعی و توانایی خود را جهادگرانه در راستای تحقق رهنمودهای ارزنده ایشان با تمام بضاعت فکری، تجربی، تلاش نماییم.

ناصحی با بیان اینکه اراده ملی تنها کلید گشایشگر قفل های بسته شده به دست مستکبران و مدیریت جهادی اصلی ترین مسیر حصول به استقلال فرهنگی و اقتصادی است گفت: اهل بصیرت و منطق بر این حقیقت متفق القولند که فرهنگ و اقتصاد به رشد مطلوب و معیار مناسب نخواهد رسید مگر با عزم ملی و مدیریت جهادی خودباوری بعد از خداباوری و قطع امید از دیگران و تکیه بر عزم و قدرت ملی با ابزار مدیریت جهادی، در سه دهه گذشته همواره در سختی ها و مشکلات نجات بخش ما و ساحل سعادت و رشد و نیک بختی امت ما بوده است.

تنها مکتب مدیریت که ابعاد مختلف معنوی و انسانی و مادی و اجتماعی انسان ها را مرئی و در مسیر کاربردی تفسیر کرده است مدیریت اسلامی و در نگاهی دیگر مدیریت جهادی است که بر مبنای جلب رضایت الهی به منزله آغاز کار و قلمداد نمودن سازمان و جامعه به عنوان محضر الهی را مبانی تداوم کار و مدیریت قرار داده است.

ناصحی اضافه کرد: در مدیریت جهادی، فردگرایی و منافع شخصی و گروهی و جناحی محلی از اعراب نداشته و در نظر گرفتن منافع ملی و جمعی و پرهیز از امیال حزبی و گروهی اصلی ترین موتور ادامه کار و تلاش همه جانبه است.

در مکتب مدیریت جهادی شایسته سالاری و شایسته گزینی، از خود گذشتگی، ایثار و اخلاص و خودداری از اتلاف اوقات سازمانی و افزایش بهره وری از اصلی ترین باورها و نظریه ها در قرینه سازی های اجرایی می باشند. مسئولیت پذیری و پاسخگویی وجوه نظارت پذیری و حرکت براساس قوانین و ضوابط معیارهای قطعی توجه آحاد جامعه در مدیریت جهادی هستند.
نظر شما