يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۶۸۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران از ورود و خروج ۴۵میلیون مسافر از پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران در سال ۱۳۹۲ خبر داد.
به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، محمدرضا حاجی بیگی گفت: «بر اساس آماری که معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان پایانه‌ها انتشار داده است، در سال گذشته شمار مسافران ورودی و خروجی از پایانه‌های مسافربری غرب، جنوب، شرق و بیهقی تهران به رقم ۴۴میلیون و ۶۰۶هزار و۳۲۸ نفر رسید.

حاجی بیگی با اعلام اینکه این تعداد مسافر با استفاده از ۲میلیون و ۷۰۵هزار و ۹۲۰ سرویس مسافربری به ۳۶۰شهر در داخل کشور و ۸شهر در کشورهای همسایه سفر کردند، تصریح کرد: «آمار منتشرشده نشانگر این است که در سال گذشته، ۱۸میلیون و ۲۶۷هزار و۷۰۶مسافر با یک‌میلیون و ۱۶۵هزار و ۶۴۶سرویس مسافربری از پایانه‌ مسافری غرب؛ ۱۵میلیون و ۱۲۴هزار و۶۵۴مسافر با ۷۸۵هزار و۲۳۲سرویس مسافربری از پایانه مسافری جنوب؛ ۷میلیون و۳۲۲هزار و ۹۹۲مسافر با ۵۳۹هزار و ۳۱۰سرویس مسافربری از پایانه مسافری شرق و ۳میلیون و ۸۹۰هزار و ۹۷۶مسافر را با ۲۱۵هزار و ۷۳۲ سرویس مسافربری، ‌ از پایانه مسافری بیهقی جابه‌جا شده‌اند.

به گفته حاجی بیگی، در سال گذشته ۸۷۵۵ دستگاه خودرو اعم از اتوبوس، مینی بوس، میدل باس و سواری از ۹۸ شرکت و تعاونی مسافربری، ارائه خدمات به مسافرین را برعهده داشته‌اند. 
وی با بیان اینکه بیشترین تقاضای سفر در سال گذشته مربوط به شهرهای قزوین، اصفهان و قم بوده، گفت: «پایانه‌های مسافری تهران در شهریورماه سال گذشته، از ۴میلیون و ۶۳۳هزار و ۵۸۶نفر مسافر، استقبال یا آن‌ها را بدرقه کرده است، در حالی که کمترین میزان ورود و خروج مسافر به پایانه‌ها با رقم ۳‌میلیون و ۳۹۵هزار و ۲۰۸نفر، در مردادماه بوده است.
نظر شما