يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۷۶۸۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
جلسه بررسی ترددهای خطرزا در سطح شهر روز گذشته (دوشنبه 25 فروردین) ساعت 9 به ریاست رحماندوست در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگانی از ناجا (پلیس راهور)، شهرداری تهران، ستاد دیه و پزشکی قانونی برگزار شد.
به گزارش شهر، جلسه بررسی ترددهای خطرزا در سطح شهر روز گذشته (دوشنبه 25 فروردین) ساعت 9 به ریاست مجتبی رحماندوست در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگانی از ناجا (پلیس راهور)، شهرداری تهران، ستاد دیه و پزشکی قانونی برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ محسن مهرایی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور به انتقاد از همکاری نکردن کامل صدا و سیما برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک پرداخت و گفت: راهور ناجا برای پخش تیزرهای فرهنگی در رابطه با ترافیک همانند تمام برنامه‌های تبلیغاتی دیگر باید به حساب صدا و سیما مبالغ هنگفتی را پرداخت نماید.

وی افزود: غیراستاندارد بودن موتور سیکلت‌های ساخت داخل و ایمن نبودن آنها، از عوامل اصلی مرگ و میر  موتورسواران در تصادفات است و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه کوتاهی کرده و باید پاسخگو باشد اما با تمام مشکلاتی که سر راه بوده و هست پلیس راهور توانسته با تلاش پیگیر و مستمر آمار مرگ و میر را در این حیطه کاهش دهد.

وی خواستار برقی شدن موتورسیکلت ها برای کاهش شتاب آن و در نتیجه کاهش حوادث و سوانح  این وسیله شد و تاکیدکرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و هشتصد هزار برگ جریمه برای راکبان موتورسیکلت صادر شده است.

در این جلسه نماینده پزشکی قانونی به ارائه آمار مرگ و میر و زخمی های سوانح پرداخت و گفت: در سال گذشته (تا پایان آذرماه) یک‌هزار و 34 موتورسیکلت سوار در فصل بهار، ‌یک هزار و 303 نفر در فصل تابستان و 947 نفر در فصل پاییز جان‌باخته‌اند، در مجموع در9 ماهه امسال سه هزار و 284 موتورسیکلت سوار در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

نماینده شهرداری تهران نیز از اختصاص اعتبار لازم برای ورود موتورسیکلت برقی در آینده‌ای نزدیک به  کشور خبر داد.

مجتبی رحماندوست نماینده در این جلسه خدمات پلیس راهور در ایام نوروز امسال را یکی از عرصه‌های تجلی مدیریتِ پلیس راهور در جاده‌های کشور خواند و گفت: پلیس راهور با توزیع گسترده نیروهای خود در جاده های سراسر کشور به خصوص جاده های پرتردد نشان داد که تحرک، ظرفیت و قابلیت انعطاف در مدیریت جاده های برون شهری را دارد اما متاسفانه در تردد های درون شهری و مخصوصا برخورد با موتورسیکلت های متخلف مقصر است و در این زمینه کوتاهی کرده و می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اراده قاطعی را در مسئولان نیروی انتظامی و پلیس راهور برای حل معضل قانون شکنی موتور سواران نمی بینم که شاهد عینی آن وضعیت نامطلوبی است که امنیت مردم را به مخاطره انداخته است در حالی که نیروی انتظامی و پلیس راهور موظف به تامین انضباط ترافیکی داخل شهرها هستند.

رحماندوست افزود: قوانین موجود در برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف به خوبی اجرا نمی شود که مسئولان اداره راهنمایی و رانندگی خواهان تشدید و تصویب قوانین جدید هستند، مثلا منع تردد موتورسوارن از پیاده رو، چراغ قرمز و خیابان های ورود ممنوع، دارای قانون است ولی آیا با کسی که این قانون را نقض کرده و نقض می‌کند، برخورد قانونی می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این بنای کجی را که پلیس راهور بنا می کند باعث شده درصدی از موتورسواران متخلف که به عمد تخلف کرده و هیچکس ممانعتی نمی کند ارتکاب تخلف را حق خود بدانند و در آینده برخورد با این متخلفان مشکلتر شود، در حال حاضر درصد کمی از موتورسواران متخلف عمدا و عصیان‌گرانه قوانین را زیر پا می گذارند و خم بر ابرو نمی آورند و پلیس هیچ برخوردی با آنها نمی کند و این امر همان بنای کجی است که مسئول آن پلیس راهور است و باید پاسخگو باشد./
منبع: خانه ملت
نظر شما