دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۹
کد خبر: ۷۶۸۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
مسابقات بین المللی ریاضی کانگورو ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول در منطقه 19 برگزار می شود.
به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر افزود: مسابقه بین المللی کانگورو یک مسابقه ریاضی است که به صورت چند گزینه اي براي دانش آموزان انجام می شود و هر دانش آموز می تواند در این مسابقه، در پایه مربوط به خودش شرکت کند.
وی هدف از برگزاری این مسابقه را ارتقاء درک ریاضی دانش آموزان دانست و گفت: این مسابقات می تواند به رشد توانمندی دانش آموزان برای لذت بردن از فعالیتهای هوشمندانه، اهمیت دادن به آموزش ریاضی و کمک به دانش آموزان در درک کاربرد ریاضی در فعالیت های روزانه و قوانین طبیعی و ایجاد علاقه ریاضی در بین آنها موثر باشد.
در این مسابقه برای هر گروه حدود 30 مساله در سه سطح 3، 4 و 5 امتیازی مطرح می شود و دانش آموزان با پاسخ دادن به هر مساله، امتیاز مربوط به آن را دریافت می کنند. 
جوادی ادامه داد: مسابقه‌ کانگورو بدون برنده است. به عبارت دیگر، همه‌ شرکت‌کنندگان به عنوان برنده نگریسته می‌شوند. 
به گفته وی سطح سئوالات این مسابقه از مفاهیم پایه تحصیلی مورد نظر و هوش ریاضی و به صورت چند گزینه ای از طرف کمیته مرکزی طراحی و مسابقه به صورت فردی انجام می شود.
جوادی تصریح کرد: به منظور شرکت دانش آموزان در این مسابقه، اطلاع رسانی لازم از طریق توزیع بروشور و نصب پوستر در مدارس انجام و علاقه مندان توسط اداره آموزشهای شهروندی معاونت اجتماعی وفرهنگی منطقه ثبت نام شدند.
براساس این گزارش این دوره از مسابقات با عنوان «روز ریاضی کانگورو» روز پنجشنبه 28 فروردین توسط  اداره آموزش های شهروندی زیر نظر خانه ریاضیات تهران  برگزار خواهد شد.
نظر شما