دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۶۸۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به نامگذاری سال 93 با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»گفت: مدیریت جهادی در شهرداری تهران بر پایه مبانی علمی ، فنی ، تجربی و... شکل گرفته است.
به گزارش شهر، عباداله فتح اللهی با بیان این که مدیریت جهادی به معنای دستیابی به حداکثرهای قابل دسترسی با استفاده از حداقل های ممکن است، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی شهر تهران در این راستا تلاش می کند با بسیج امکانات، منابع، رویکردها و پتانسیل ها در سه سطح ملی، مدیریت شهرداری و مناطق به این مهم دست یابد.
وی اظهارداشت: نوسازی بافت های فرسوده امری پیچیده و متشکل از مجموعه مسائل روان شناختی، پژوهشی، اجتماعی، اقتصادی، مالی و مدیریتی است. بنابراین سازمان نوسازی بدون پشتوانه پژوهشی، تحقیقی و علمی در مسائل مختلف قادر به اتخاذ تصمیمات مناسب برای نوسازی و مداخله جهت ارتقاء سطح کیفیت زندگی شهروندان نخواهد بود.
فتح اللهی با اشاره به تکلیف قانونی شهرداری و دولت برای نوسازی سالانه 10درصد از بافت های فرسوده بر مبنای برنامه پنجم توسعه، بر ضرورت بسیج تمامی عوامل تأثیرگذار ملی، شهری، منطقه ای و محلی جهت تحقق این مهم تأکید کرد.
وی افزود : خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته زیرساخت های لازم برای هماهنگی میان دولت، شهرداری، تشکل های ملی، اجتماعی، فرهنگی و پتانسیل های سرمایه گذاری در ساخت و ساز فراهم شده است.
فتح اللهی تصریح کرد: دولت در زمینه نوسازی بافت های فرسوده نقش مهمی را برعهده دارد و ضرورت دارد تا با همکاری با مدیریت شهرها و شوراها تسهیلات لازم برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده فراهم شود تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف در شرایط ناخوشایند نباشیم.
وی همچنین تاکید کرد : بحث نوسازی بافت های فرسوده از منظرهای آرمانی، واقعیت های شهری، مدیریتی، بحران های اجتماعی و ... به نقطه ای رسیده است که نیازمند تلاش و کوشش ویژه و متفاوت با گذشته است.
 
نظر شما