دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۶۹۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
مرکز ترویج یاد، خاطره و اندیشه امام خمینی (ره) شنبه همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) و زادروز امام خمینی(ره) ساعت 17:30 با حضور مسئولان شهری، بیت امام خمینی (ره) و مقامات کشوری و لشکری افتتاح می شود.
به گزارش شهر، محسن صادقی قائم مقام مرکز ترویج یاد، خاطره و اندیشه امام خمینی (ره)  با بیان خبر فوق، تصریح کرد: این مرکز بناست فرصت مغتنمی برای  آشنایی بیشتر افزاد جامعه با شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران فراهم کند. این در حالی است که بنا به رهنمود رهبر معظم انقلاب امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است و افتتاح این مرکز نوید بخش حرکت فرهنگی برای ترویج اندیشه امام راحل خواهد بود. 

وی ادامه داد: امروز با گذشت 25 سال از رحلت امام(ره) جوانان ما از ایشان خاطره چندانی ندارند و این  میزان شناخت درخور شان و شخصیت امام نیست.این مسئله انگیزه ای شد تا در بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) که از طرفی مصادف با پنجاهمین سالگرد نهضت ایشان نیز است، این مرکز شکل بگیرد تا جوان ها با یاد، خاطره و اندیشه امام خمینی(ره) بیشتر آشنا شوند.
قائم مقام مرکز ترویج یاد، خاطره و اندیشه امام خمینی(ره) ادامه داد: شهر تهران با جمعیت میلیونی با یک مدیریت جهادی اداره می شود، در عین حال در سازمان ها، مناطق و شرکت های تابعه شهرداری تهران ظرفیت های خوبی از بعد فرهنگی وجود دارد که می توان با مدیریت و برنامه ریزی این خلا موجود در مورد یاد، خاطره و اندیشه امام خمینی (ره) را پر و غفلت چندین ساله ای که وجود دارد را جبران کرد و شاهد آشنایی شهروندان با شخصیت امام بود.
صادقی خاطرنشان کرد: در شورای عالی این مرکز علاوه بر شهردار تهران، یادگار امام خمینی (ره) نیز حضور دارد که یکی از مهمترین ارکان این مرکز شورای سیاست گذاری در امر ترویج یاد، خاطره و اندیشه امام است. البته تشکیلات اجرایی ندارد و تمام آنچه که در ترویج اندیشه های امام(ره) در شهرداری اجرا خواهد شد در این مرکز تدوین و ابلاغ می شود. در نخستین سال افتتاح، این طرح ها یک ساله برنامه ریزی خواهند شد و پس از آن 5 ساله طراحی می شوند. 
مقام مرکز ترویج یاد، خاطره و اندیشه امام خمینی (ره) اضافه کرد: با توجه به پل های ارتباطی شهرداری تهران با شهروندان همچون سرای محله ها برنامه هایی که در اینجا سیاست گذاری می شود به این مراکز ابلاغ و توسط آنها اجرا می شود.
صادقی عنوان کرد: سرای محله ها نقطه اتصال مردم با مدیریت شهری هستند و پیشنهادات و انتقادات آنها از  طریق این مراکز به ما خواهد رسید. البته در روز رحلت امام خمینی(ره) نیز سایت این مرکز نیز افتتاح می شود تا شهروندان به صورت مستقیم ما در ارتباط باشند.
وی افزود: عموم طبقات و شهروندان به خصوص دانشجویان و فرهنگیان نظرات خود را با اطمینان به اینکه مورد توجه قرار می گیرد می توانند ارسال کنند. ما نیز از این پیشنهادات استفاده خواهیم کرد.
قائم مقام مرکز ترویج یاد، خاطره و اندیشه امام خمینی (ره) در پایان اظهار کرد: پیش بینی می کنیم با توجه به ارتباطات بین المللی شهرداری تهران اقدامات این مرکز بازخورد بین المللی نیز داشته باشد زیرا که ارتباطات بین المللی نیز در دستور کار و سیاست های این مرکز قرار خواهد گرفت.
نظر شما