يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۸
کد خبر: ۷۶۹۶۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
همزمان با فصل بهار ، با هدف تلطیف محیط و آراستگی منطقه ، معابر و بوستان های سطح منطقه 10 با نشا گل های فصلی آراسته شد .

به گزارش  شهر به  نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10 ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در ادامه اجرای عملیات زیباسازی و ایجاد فضای سبز به منظور بهبود محیط زیست و زیباسازی فضای شهری ، فرش گل در خیابان قزوین جنب امامزاده معصوم (ع) و بوستان های هزار شهید ، آیینه و رضوان  به وسعت  1000  متر مربع گسترده شد .
وی افزود : به لحاظ اهمیت وجود بقعه متبرکه امام زاده معصوم (ع) در خیابان قزوین و تردد شهروندان همچنین ایجاد زیبایی بصری ، فرشی از گل به مساحت 500 مترمربع در شیب کنار غربی امامزاده معصوم (ع)  گسترده شد .  
شهردار منطقه افزود :  این فرش گل ها به صورتی طراحی شده که با تغییر فصل رنگ فرش نیز با کاشت انواع گیاهان عوض می شود و آبیاری آن از طریق سیستم مکانیزه بارانی انجام  می شود . 
شهردار منطقه 10 با بیان اینکه عملیات گل کاری به وسعت 9500 متر مربع و نشاء 80 هزار بوته گل فصلی در میادین اصلی و خیابان امام خمینی (ره) ، بزرگراه یادگار امام (ره) و بزرگراه شهید نواب صفوی  اجرا شده است خاطر نشان کرد : در طراحي فرش گل از انواع گونه‌‌هاي گل و گياه‌‌هاي متنوع مقاوم و متناسب با شرايط اقليمي شامل، پامچال ، شب بو ، اطلسی ، لاله، بنفشه ، جعفری  و ... در رنگبندی متنوع استفاده شده است .

 

 

 

نظر شما