چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۷
کد خبر: ۷۷۰۴۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از بودجه 1600 میلیاردی بخش فرهنگی شهرداری تهران خبر داد گفت: این بودجه شامل بخشهای مختلف از جمله برج میلاد، روزنامه همشهری، باغ موزه دفاع مقدس، فرهنگسراها، معاونت فرهنگی اجتماعی و فعالیت های ورزشی است.
به گزارش شهر، متن گفت و گوی مجتبی شاکری عضوکمیسون فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص بودجه فرهنگی شهر تهران را در ادامه می خوانید؛

نظر شما در خصوص بودجه میلیاردی فرهنگی هنری شهر تهران چیست؟

بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری چند کار به ترتیب انجام شده است که سرفصل های کلی به تصویب رسید. در برش یک ساله بودجه به تصویب رسیده و برنامه اجرایی نیز معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری و دیگر سازمان های وابسته قرار بود تا آخر اسفند ماه گذشته به شورای شهر بدهند.

چقدر از این بودجه به تصویب رسیده است؟

نزدیک به 1600 میلیارد سقف بودجه کل فرهنگی اجتماعی شهرداری به تصویب رسیده است. تفکیک این میزان بودجه طبق قاعده بخشی مربوط به ساخت و ساز 200 مسجد در تهران، بخشی مربوط به ساخت سازه های فرهنگی، بخشی مربوط به ورزش ، بخشی مربوط به عمران فرهنگی و بخش اندکی هم مربوط به برنامه های محتوایی فرهنگی است.

البته در خصوص تفکیک این سرفصل ها شورای شهر هنوز با شهرادی به توافق نرسیده است و بناست در جلسه ای که شهرداری برنامه های خود را ارئه می دهد در مورد سهم بندی داخل بودجه 1600 میلیاردی شهرداری دقت نظری انجام گیرد.

نظر کمیسیون فرهنگی شورا درباره نحوه تخصیص این بودجه چیست؟

فضای کلی کمیسیون فرهنگی این است که حداقل یک سوم این بودجه نرم افزاری شود تا به محتواها بیشتر توجه شود.

1600 میلیارد بودجه مربوط به کدام بخش های فرهنگی شهرداری تهران است؟

این بودجه 1600 میلیارد شامل بخشهای مختلف از جمله برج میلاد، روزنامه همشهری، باغ موزه دفاع مقدس، فرهنگسراها، معاونت فرهنگی اجتماعی و فعالیت های ورزشی است.

چرا تبصره نظارت بودجه ای بر سازمان فرهنگی هنری در شورا حذف شده است؟

نظارت بر بودجه یک وظیفه ذاتی شورا است. سه وظیفه ی اصلی شورای شهر نظارت، هدایت و حمایت است، شورای شهر نظارت قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرا را باید داشته باشد.


برای نظارات بر مسجد ولیعصر در کنار تئاتر شهر چه اقداماتی در شورا انجام شده است؟

بنده خود تصاویر این مسجد را در جلسه شورا نشان داده و اسناد و مدارک را هم ارائه کردم و به عنوان اولین فرد در شورا اعتراضاتی یه نوع ساخت این مسجد داشته ام که این پروژه را متوقف کنند.  طی تماس تلفنی شهردار منطقه 11، وی تعهد دادن که معماری نامناسب این مسجد را اصلاح کنند.

بنده از مسئولان شهرداری خواستم تا طرح اصلاحی خود را به صورت مکتوب به شورا داده تا توافق صورت بگیرد که شهرداری بتواند این پروژه را ادامه دهد در غیر این صورت ادامه این وضعیت قابل قبول نیست.

ساخت این مسجد در حال اتمام است چرا الان باید اصلاحات صورت بگیرد؟

تا کنون 30 میلیارد هزینه ساخت این مسجد شده و 10 میلیارد از بودجه هنوز باقی مانده است. این در حالی است  که 25 درصد کار باقی مانده است و کار تمام نشده است ضمن اینکه هرچقدر هم هزینه شده باشد معماری باید به صورت ایرانی اسلامی تغییر کند  و اگر اقداماتی برای تغییر انجام نشود توجیهی نخواهد داشت.

 
منبع: شهر خبر
نظر شما