يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۷۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی منطقه 10 به مناسبت روز زمین پاک، با همکاری معاونت های امور شهری و فضای سبز و امور اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با بیان اهمیت حفاظت از زمین و فرهنگ سازی مناسب در این خصوص گفت: مراسم روز جهاني زمين پاك هر ساله در روز 22 آوريل مصادف با دوم ارديبهشت ماه با هدف حفاظت از زمين و جلوگيري از آلوده‏شدن آن با مشاركت ساكنين زمين همزمان درسراسر جهان برگزار مي‏شود.

وی افزود: برنامه های آموزشی و ترویجی این منطقه به منظور جلب مشارکت دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ نگهداشت محیط زیست با شعار اراده ملی برای زمین پاک بر اساس دستوالعمل ابلاغی از سوی  ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران بر اساس آموزش شهروندان با اولويت كودكان و نوجوانان تدوین شده و در قالب " شناسايي و نحوه كنترل منابع آلاينده آب و خاك (پسماند، پساب هاي صنعتي وخانگي و ...)، تأثيرات آلودگي آب و خاك بر سلامت انسان و ساير موجودات، اهميت تفكيك زباله و روش‏هاي كاهش توليد زباله، روش‏هاي بهينه‏سازي مصرف آب و انرژي، شناسايي صنايع و كارگاه‏هاي آلاينده، صدور اخطار و برخورد قانوني با آن ها، توجه ويژه به نظافت و پاكسازي معابر، خيابان‏هاي اصلي و فرعي، بوستان ها و ساير اماكن عمومي، شناسايي و پاكسازي مكان‏ها و نقاطي كه داراي آلودگي هاي زياد هستند و ... در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزو : بخشی از برنامه های این هفته از روز دوم تا هفتم اردیبهشت ماه در کنار غرفه های هفته سلامت دربوستان تهرانی در قالب برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع زمین پاک، پیاده روی نمادین، ایستگاه سلامت، مشاوره محیط زیست، انجام تست قند خون و فشار خون و نیز توزیع بروشور در زمینه زنده نگه داشتن زمین، توزیع بسته های آموزشی ویژه کودکان در رابطه با حفظ زمین، توزيع كودهاي ارگانيك بين شهروندان و آموزش مزاياي استفاده از كودهاي ارگانيك به جاي كودهاي شيميايي و ... برگزار خواهد شد.
به گفته وی، کارگاه ها و برنامه های آموزشی نیز در سطح خانه های سلامت، مدارس و مراکز فرهنگی با عناوین "نقش جوانان در پاک نگه داشتن زمین، تاثیر دخانیات بر زمین پاک، با کاهش تولید زباله زمین مان را پاک نگه داریم،آموزش  راهکارهای پاک بودن زمین از آلودگی ها، آشنایی با انواع پسماندها و نیز نحوه نگهداری و جداسازی آن ها، معرفی فاضلاب ها به عنوان اصلی ترین تغییر دهنده های اکوسیستم کره زمین، کنترل تولید زباله جهت حفظ کره زمین و زیستگاه های آن، تاثیر شوینده های خانگی بر زمین و ... به منظور ارتقا سطح آگاهی شهروندان برگزار خواهد شد.


نظر شما