شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۸
کد خبر: ۷۷۰۷۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
با تدریس بوستان و گلستان در مراکز فرهنگی پایتخت
در آستانه روز بزرگداشت سعدی(یکم اردیبهشت)، مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری دوره های آموزشی روان خوانی و فهم «بوستان» و «گلستان» خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بوستان و گلستان از آثار سعدی، شاعر نامی قرن هفتم هجری است که در کنار دیگر دوره های آموزشی زیرگروه «روان خوانی و فهم متون کهن» در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ تهران برگزار می شود.


دوره آموزشی گلستان شامل موضوعاتی مانند بررسی زندگی و آثار سعدی، آشنایی با شرایط سیاسی و اجتماعی ایران در سده هفتم، نثر گلستان و تاثیر آن بر نثر پس از خود، ساختار و سبک، پژوهشی در ریشه شناسی داستان های گلستان و منابع سعدی و خوانش دیباچه می شود.


در دوره آموزشی بوستان نیز مباحثی مانند آشنایی با زندگی و آثار سعدی، شناخت و بررسی بوستان به عنوان یکی از بزرگترین آثار ادبی فارسی، سبک شناسی آثار سعدی، بررسی وزن بوستان و پیشینه آن در ادبیات فارسی، خوانش مقدمه و مدایح مطرح می شود.


در حال حاضر 90 دوره آموزشی با موضوع ادبیات، در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ برگزار می شود که این دوره ها در سال 92 توانست بیش از 2 هزار مخاطب را جذب کند.


بر اساس اعلام اداره طراحی و برنامه ریزی آموزشی، نثرخوانی شاعران و نویسندگان مطرح، نقد ادبی، ویراستاری، داستان نویسی، قصه و شعر کودک از موضوعاتی است که همگی زیرمجموعه گروه آموزشی «ادبیات» محسوب می شود که هریک مخاطبان خاص خود را دارد.


دوره های حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، نقد پست مدرن، نقد فرمالیستی، بررسی انواع سبک ادبی از  دیگر دوره های آموزشی در حال برگزاری خانه های فرهنگ و فرهنگسراهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق 22گانه تهران است.


علاقمندان می توانند برای ثبت نام و آشنایی بیشتر با دیگر دوره های ادبی و همچنین زمان و مکان برگزاری آنها به نزدیکترین فرهنگسرا یا خانه فرهنگ یا سایت sina.farhangsara.ir مراجعه نمایند یا با شماره 1837 تماس بگیرند.


مطالب مرتبط
نظر شما