يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۷۱۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
براساس یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به نصب نمادها و عناصر زیباشناختی درخصوص کار و کارگر در خیابان کارگر تهران تصویب شد.
به گزارش شهر، احمدمسجدجامعی با بیان اینکه خیابان کارگر از راه آهن شروع شده و تا بزرگراه حکیم ادامه دارد، این خیابان  را به عنوان ستون فقرات شهر معرفی کرد و گفت:به رغم نامگذاری آن به نام کارگر هیچ گونه طراحی شهری در آن به چشم نمی خورد که نقش، جایگاه و تلاش کارگران را بیان کند . 
رییس شورای شهر تهران با تاکید بر نامگذاری خیابان کارگر به دلیل حیثت کارگران و بیان احترام جمعی در مناسبات معماری شهر نام گذاری شده است، اظهارکرد: باید با همکاری وزارت کار هویت لازم رابه این خیابان بدهیم تا فرهنگسرای کار و کارگران و خانه کار و کارگر دراین خیابان باشد . 
الهه راستگو نیز توجه به نصب نمادها و عناصر زیباشناختی درخصوص کار و کارگر را کمترین کاری دانست که شهرداری می تواند برای قشر کارگر انجام دهد . 
راستگو با تبریک 11 اردیبهشت به عنوان روز کارگر از اعضای شورای شهر خواست تا با فوریت این طرح موافقت کنند . 
محسن سرخو نیز بااعلام اینکه شورای شهر تهران کارگروهی با رابطه با مسائل کار و کارگر دارد، گفت: اولویت این کارگروه رسیدگی و ساماندهی به وضعیت کارگران است و نمادهای شهری می تواند تلنگری برای اذهان مسولان باشد .
بنابراین گزارش طرح الزام شهرداری تهران به تهیه و تکمیل طرح جامع ساماندهی مساجد در کلانشهر تهران به ویژه مساجد محلی با همکاری دستگاههای زیربط هم در جلسه امروز شورا تصویب شد.
حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی با بیان اینکه شورای چهارم باید به موضوع ساماندهی و تکمیل مساجد نگاه ویژه ای داشته باشد، گفت: با توجه به آمار جمعیت با کمبود مسجد مواجه هستیم و تهران از نظر تعداد مساجد فقیرترین شهر ایران است.
وی با اشاره به تعمیر و تکمیل بالغ بر 80مسجد در سال 93 از سوی شهرداری تهران تقاضا کرد: شهرداری صرف سه ماه اینده طرح مقاوم سازی مساجد را ارایه دهد .
مجتبی شاکری نیز با تاکید بر اینکه باید طرح تیپ مساجد مشخص شود، بیان کرد: ما در ساخت مساجد محله ای به دنبال معماری سنگین نیستیم.
احمد حکیم پور هم با بیان اینکه قانونی وجود ندارد که بر اساس آن شهرداری وظیفه احداث مسجد را داشته باشد گفت: در نقاطی ازتهران به نام مسجد شهرداری فضا می دهد و هزینه می کند اما به نام مسجد بانک ، غذاخوری و سالن بدنسازی می سازند و در گوشه آن مسجدی هم دیده می شود .
مهدی چمران نیز با اشاره به قوانین دوره سوم شورای شهر گفت: برای ساخت مساجد دستورالعمل تعریف شده است و نمی توانند سلیقه ای مسجد بسازند .
همچنین احمد مسجد جامعی تاکید کرد: ضرورت ساخت مسجد محلی بسیار زیاد است چرا که باعث دلبستگی و گرمی محله می شود. نباید در شهر به سمت ساخت مساجد با فضای بزرگ برویم بلکه باید مساجد محله ای مورد تایید باشد .
نظر شما