شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۹
کد خبر: ۷۷۲۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نام نویسی بیمه عمومی گفت: از ساعت ۲۴ دیشب تا ۹ صبح امروز بیش از ۵۰۰ هزار نفر برای بیمه همگانی ثبت نام کرده اند.
به گزارش شهر، علی ربیعی افزود: با این استقبال، هدف گذاری ثبت نام شش میلیون نفر برای بیمه همگانی تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.


وی گفت: با توجه به تصویب خرید راهبردی بیمه ها در هیات دولت ، به بیمه ها کمک خواهد شد تا ارزش دفترچه های خود را افزایش دهند و ما نیز در این زمینه تلاش خواهیم کرد.


ربیعی افزود: با توجه به این استقبال ، انتظار وجود دارد که همه ایرانیان صاحب بیمه شوند.


وی گفت: امسال برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سال جدی تر شدن بازرسی های روابط کار خواهد بود و در این راه افزایش اعتبار بازرسان کار و بهبود وضع کارگاهها را در دستور کار داریم.


وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درباره محل مصرف انصراف ها از دریافت یارانه نقدی گفت : روند انصراف ها هنوز ادامه دارد و منابع آزاد شده در بحث سلامت و گروه های پایین اجتماعی  مانند کمیته امداد و بهزیستی و تقویت غذایی استفاده خواهد شد.

شایان ذکر است پایگاه اینترنتی  www.bimehsalamat.ir/salamat از ساعت بیست و چهار دیشب برای ثبت نام کسانی که فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند فعال شده است و هموطنان واجد شرایط می توانند با مراجعه به این پایگاه ثبت نام کنند.


به موجب قوانین موضوعه مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیأت وزیران، صرفاً افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه پایه درمان(بیمه سلامت ایران، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، بانک ها و ...) می توانند نسبت به تکمیل فرم تقاضای بیمه سلامت همگانی اقدام کنند.


حق سرانه بیمه پایه سلامت در سال جاری، مبلغ 2،580،000 ریال برای هر فرد است که تمامی آن را دولت از محل منابع حاصل از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها تامین خواهد کرد.


این بیمه برای پوشش هزینه های درمان بیمه شدگان براساس خدمات مورد تعهد بیمه پایه سلامت است.
منبع: ایسنا
نظر شما