دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۱
کد خبر: ۷۷۲۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
با حضور پژوهشگران فرهنگ فاطمی و صدها تن از بانوان
به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با هدف آشنایی بیشتر شهروندان با فرهنگ فاطمی ، همایش و جشن ترنم آفرینش با حضور صدها تن از بانوان در غرب پایتخت برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، این برنامه صبح روز سه شنبه از ساعت 10 تا 12 در ساختمان امام علی ، سالن معاونت اجتماعی شهرداری 22 ، برگزار شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حمید قربانپور نویسنده ، مدرس حوزه و دانشگاه و مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 ، ضمن خوشامدگویی به حاضران و تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) ، طی سخنانی اظهار داشت : هر روز که در آن معصیت نباشد عید است و این روزها در لحظات نابی به سر می بریم که مصادف است با ولادت حضرت زهرا (س) و میلاد فرزند سلاله ایشان ، حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران . بی شک پیروی از سیره این بزرگواران ، سعادت دنیا و آخرت ما را تامین می کند.
 
 
وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی دینی در میبان شهروندان اظهار داشت : حاصل فرهنگ به جز مهر و محبت هیچ نیست . " فر" به معنی نور و "هنگ" رسیدن به نور است و فرهنگ مبتنی بر آموزه های دینی مارا به نور و روشنی می رساند.
حجت الاسلام قربانپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسالت سازمان فرهنگی هنری ایجاد فضای نشاط انگیز معنوی است ، افزود : مومن در هر حال از کسالت باید دوری کند و شاد باشد و اگر هنر داشته باشیم باید برنامه هایی را تدارک ببینیم که جوانان را از حالت سستی خارج کنیم و شادی مضاعف توام با معنویت در آنها ایجاد کنیم .
 
در این مراسم هم چنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر عزت الله واعظی سخنرانی کرد.
وی مدرس حوزه و دانشگاه دانش آموخته محضر مقام معظم رهبری و آیات عظام جوادی آملی ، فاضل لنکرانی ،علامه محمد تقی جعفری ، استاد شهید مطهری نویسنده کتب گوناگون در حوزه تعلیم و تربیت ، معارف و فرهنگ قرآن است و پژوهش ها و تالیفات شاخصی در باره فرهنگ فاطمی دارد. انسان از دیدگاه اسلام ، خورشید بی غروب عشق ، دخت نبوت ، شمیم عطر یاس ، شبیه پیامبر ( ص ) ، غدیر تجلی توحید ولایت ، سید شهیدان انقلاب ، حماسه جاوید ، اعتکاف مدرسه خودسازی و یاد استاد از جمله تالیفات استاد عزت الله واعظی است.
حجت الاسلام واعظی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت : به یمن ولادت این مولود مبارک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) روز زن نام گرفت وهمین روز مقارن است با میلاد معمار بزرگ انقلاب اسلامی که پیرو راستین فرهنگ فاطمی بودند.
وی افزود : عقیده من این است که هر روز ، روز مادر و روز زن است و افراد مختلف در هر قشر هر چه دارند به برکت وجود دعای مادرانشان است .
واعظی تاکید کرد : در زمان جاهلیت که زن به عنوان کالا یا حتی ارثیه ای در نزد فرزندانش بود و می توانستند آنرا خرید و فروش کنند ، با بعثت رسول اکرم(ص) زن بها و جایگاه شایسته خود را پیدا کرد و نظام اسلامی ما نیز این شایستگی را به مرحله ظهور رساند. از این روست که رسول اکرم فرمود : من در دنیا 3 چیز را دوست دارم : نماز ( معراج مومن ) - زن ( کاملترین مظهر خدا) - عطر ( یادآور رایحه بهشت ) ، و این نشان از ارج و قرب زنان در اسلام دارد.
در این مراسم هم چنین از برگزیدگان مسابقه گوهری در صدف تجلیل شد. این مسابقه مکتوب به همت کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و آشنایی بیشتر شهروندان با سیره حضرت فاطمه (س) برگزار شد.
بر اساس این گزارش اجرای موسیقی سنتی توسط گروه هنری هادیان و اجرای هنری مهدی عبدلی در وصف مادر از دیگر بخش های جشن ترنم آفرینش بود.
گفتنی است همایش و جشن ترنم آفرینش به همت فرهنگسرای تهران و با مشارکت معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 22 و سرای محله زیبا دشت جنوبی برگزار شد.
نظر شما