شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۷۲۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
گیل آبادی در دیدار با سفیر آلمان تاکید کرد:
میکائیل بارون فون اونگرن استرنبرگ ، سفیر آلمان به همراه رایزن فرهنگی سفارت با دکتر گیل آبادی مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش شهر ، در این ملاقات طرفین ضمن اشاره به سابقه مراودات و همکاری های دو جانبه بر توسعه و گسترش همکاری های مشترک در ابعاد مختلف شهری به ویژه موضوعات فرهنگی تاکید کردند.


در این دیدار دکتر گیل آبادی با اشاره به برداشت های شاعرانه گوته از حافظ و برشت از نمایش های شرقی و ایرانی ، ارتباط بین ایران و آلمان را عمیق تر از یک ارتباط معمولی دانست و گفت : بدون شک چنین همکاری هایی را می توان در نهادهای مردمی مثل شهرداری ها نیز داشت . ما آمادگی داریم با شهر برلین همکاری گسترده تری داشته باشیم . 

 وی افزود:آمادگی داریم تعامل جدی فرهنگی و هنری را با شهرهای المانی داشته باشیم . شما می توانید هفته فرهنگی آلمان رادر تهران برگزار کنید . درحوزه های مختلف شهری هم آمادگی داریم با شهرداری برلین وارد گفتگو های سازنده ای شویم .

در همین ملاقات سفیر آلمان با اشاره به ظرفیت های موجود در تهران ، بیان داشت : ما میتوانیم در زمینه های مختلفی همکاری داشته باشیم .

وی با اشاره به روابط فرهنگی موجود بین دو کشور اظهارداشت :  من ایده های زیادی پیرامون برنامه های شهری مشترک و دوجانبه دارم .

در پایان این ملاقات طرفین بر تبادل گروه های فرهنگی ، هنری ، کارشناسان حوزه های مختلف شهری و تبادلات دانشجویی و دانشگاهی تاکید کرده و آمادگی خود را برای فراهم آوردن زمینه های حضور این گروه ها در کشورهای یکدیگر اعلام کردند .
نظر شما