شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۱
کد خبر: ۷۷۳۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در سال جدید استفاده از سموم شیمیایی برای از بین بردن جانواران مضر شهری را به طور کلی حذف خواهیم کرد، گفت: استفاده از سموم ارگانیک اصلی ترین برنامه شهرداری تهران برای حذف این جانوران است.
به گزارش شهر ، مجتبی عبداللهی ، با بیان اینکه تعداد موش‌های شهر تهران در سال جاری ۷۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد، افزود: با اجرای «طرح کنترل و مبارزه با جانواران مضر شهری» که از اواخر سال آینده شروع شده است، شاهد کاهش آمار تعداد موش ها در پایتخت خواهیم بود. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ابتدای اجرای «طرح کنترل و مبارزه با جانواران مضر شهری» بازدیدهایی را به صورت شبانه روزی از مناطق و محلاتی که احتمال وجود  جانوران مضر شهری در آنجا بیشتر است، داشته ا و از نزدیک بر کار نظارت دارد.

وی با بیان اینکه‌ در سال جدید استفاده از سموم شیمیایی برای از بین بردن موش ها را به طور کلی حذف خواهیم کرد، گفت: استفاده از سموم ارگانیک اصلی ترین برنامه شهرداری تهران برای حذف این جانوران مضر شهری است.

عبداللهی ادامه داد: با اختصاص پایگاه هایی در سطح شهر سموم ارگانیک، تله‌های چسبی، روش های فیزیکی و مکانیکی، برای بهسازی معابر و انهار و بروشورهایی به منظور راهنمایی شهروندان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. 

وی با تاکید بر اینکه عدم ریختن زباله در جوی ها و کنار معابر از ازدیاد این جانوران مضر شهری جلوگیری خواهد کرد، ادامه داد: بدون همکاری شهروندان و اصناف و مغازه داران نمی توانیم برای کاهش جمعیت این جانداران کاری از پیش ببریم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه موضوع طرح ضربتی و کنترل جانوران مضر شهری از ابتدای اسفند سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: این طرح با بازدید از مناطقی که احتمال  وجود این جانواران در آنجا وجود دارد، با هدف آموزش اصناف که به نوعی با مواد خوراکی در ارتباط هستند، انجام می شود تا به نوعی با افزایش موش ها در این اماکن مبارزه شود.  

وی با بیان اینکه امحای جانوران مضر شهری یکی از دغدغه های مدیریت شهری است، خاطر نشان کرد: موش از جاندارانی است که در محیط شهری می تواند در انتقال بیماری از حیوان به انسان نقش مهمی داشته باشد. اجرای این طرح ها می تواند کمک قابل توجهی در جهت آگاهی اصناف باشد تا با رهاکردن زباله ها در معابر منجر به افزایش تعداد این جانداران  نشوند.
نظر شما