يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۷
کد خبر: ۷۷۵۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از عرضه بیش از ۳۹۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد.
به گزارش شهر، محمد اله‌یاری گفت: در بخش عمومی نمایشگاه 2330 ناشر با عرضه 266 هزار و 429 عنوان کتاب حضور دارند.

وی افزود: این ناشران کتاب‌های خود را در بخش‌های عمومی، دانشگاهی، کودک و نوجوان و آموزشی ارائه می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه گفت: آمار تفکیکی کتاب‌های این بخش شامل 1296 کتاب در حوزه عمومی، 623 کتاب در بخش دانشگاهی، 283 کتاب در بخش کودک و نوجوان و 128 عنوان کتاب در بخش آموزشی است که در سالن‌های مربوطه ارائه می‌شود.

اله‌یاری افزود: ناشران در بخش بین الملل 107 هزار عنوان کتاب لاتین و 25 هزار عنوان کتاب عربی را عرضه می‌کنند.

وی گفت: امسال با کاهش تعرفه‌های گمرکی برای ناشران خارجی و جایگزینی هزینه ریالی به جای هزینه دلار و یورو سعی کرده‌ایم تا هزینه های ناشران خارجی را کم کنیم و به این ترتیب هزینه تمام شده کتاب‌های خارجی را پایین بیاوریم.

معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه افزود: 15 درصد کتاب های خارجی عرضه شده در نمایشگاه چاپ سال‌های 2013 و 2014 است و 60 درصد آن‌ها چاپ سال‌های 2010 تا 2014 است.

وی در خصوص بخش‌های جنبی نمایشگاه کتاب گفت: امسال یک غرفه را به عنوان غرفه برتر انتخاب خواهیم کرد.

اله یاری افزود: بخش بین الملل نمایشگاه کتاب در ضلع جنوبی مصلا برگزار می‌شود و به این ترتیب نمایشگاه به صورت یکپارچه خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه گفت: تمام بخش‌های نمایشگاه کتاب با رنگ مجزا شده است، تعداد نمازخانه‌ها و استراحتگاه‌ها افزایش پیدا کرده است، بیشتر از هزار چرخ دستی کوچک به حمل و نقل کتاب‌ها کمک می‌کنند و یک قطار تفریحی به جای ون های حمل و نقل به جابجایی بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب کمک می‌کنند.

اله یاری در خصوص برنامه های خاص این دوره نمایشگاه افزود: یک ناشر ایرانی با همکاری انتشارات متروپولیتن شاهنامه‌ای را با شابک ایرانی در اسپانیا به چاپ رسانده است که در ایام نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی گفت: بخشی از نمایشگاه نیز به نام سالن یاس به عرضه موضوعی کتاب‌ها اختصاص دارد.

ناشرانی که آثار کمتری داشتند به نمایشگاه نیامدند

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ناشرانی که آثار کمتری داشتند به علت کم بودن فضای نمایشگاهی و با توافق خودشان به نمایشگاه نیامدند.

صالحی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طبق یک گفتگوی تعاملی این ناشران از حسن نیت ما مطلع شدند و متوجه شدند که قصد ما فرصت‌سازی است.

وی گفت: بر این اساس ناشرانی که 10 تا 15 اثر داشتند به نمایشگاه نیامدند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در خصوص کتاب‌هایی که به نمایشگاه آمده است تاکید کرد: هر کتابی که مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده به نمایشگاه کتاب آمده است.

رونمایی از پوستر بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران

پوستر بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران با طرح لبخند و با موضوع «آشتی مخاطب با کتاب» رونمائی شد.

در این پوستر عددهای دو و هفت با طرحی از کتاب درج شده که نشانه‌ای از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب است.

بنابر اعلام مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه، این پوستر طبق فراخوانی محدود میان طراحان انتخاب شده و طراح آن «محسن یوسفی» است.

نمایشگاه کتاب امسال با شعار «بهشت دانایی در ضیافت کلمات» از 10 تا 20 اردیبهشت برگزار می‌شود.

امکانات ویژه در سایت نمایشگاه کتاب تهران

قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران از امکانات ویژه سایت اینترنتی نمایشگاه کتاب خبر داد.

وی گفت: سایت نمایشگاه کتاب تهران به نشانی www.tibf.ir امکان جستجوی کتاب را فراهم کرده است که بازدید کنندگان می‌توانند با وارد کردن اسم کتاب نشانی غرفه را به راحتی پیدا کنند.

شهرام‌نیا افزود: برنامه‌های سرای اهل قلم، نشست‌های تخصصی ناشران خارجی و امکاناتی مثل رزرو هتل برای ناشران ایرانی و خارجی در این سایت آمده است.

وی همچنین با اشاره به حضور ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب گفت: امسال علاوه بر ناشران خارجی، روسای نمایشگاه‌های کتاب پاریس، تونس و فرانکفورت به نمایشگاه می‌آیند.
نظر شما