يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۷
کد خبر: ۷۷۵۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
دکتر سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اختتامیه جشنواره مشکات تاکسیرانی از ارسال 12 هزار و 141اثر به این جشنواره خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر " سید محمدهادی ایازی " معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم اختتامیه محور تاکسیرانی جشنواره مشکات ضمن بیان این مطلب افزود: باید باور داشته باشیم زمینه فعالیت مردم را فراهم کنیم در مواردی که متولی کار باشند صحنه های زیبایی خلق می شود .

وی گفت: تاکسی از این نظر مهم است که نزدیک 22 درصد از حمل و نقل عمومی بر عهده تاکسی است و روزانه 5/4 میلیون مسافر را جا به جا می کند.

ایازی ادامه داد: تاکسی یک رسانه است تاکسیران در تمامی شرایط نامساعد، به وظیفه خود عمل می کند. ما به عنوان متولیان فرهنگی وظیفه داریم زحمات آنها را معرفی کنیم.فرزند تاکسیران با نوشتن خاطره یا داستان کوتاه می تواند شرایط زندگی تاکسیران را به گوش مردم برساند.

وی عنوان کرد: در سال 92 ، 12 محور برای مشارکت تعریف شده بود که در سال 93 حدود 20 محور انتخاب خواهد داشت. هدف گزاری مشکات در سال 93 به ازای هر تاکسیران یک اثر که در حدود 800 هزار اثر خواهد بود . در پایان تشکر از شرکت کنندگان مشکات داشتند.

مشکات؛ راهکار ارتقا فرهنگ شهروندی

ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران نیزدر این مراسم گفت: اولویت اول تمام بخش های شهرداران ارائه خدمات شایسته به مردم است مثلاً در حوزه تاکسیرانی تلاش این است که ناوگان تاکسیرانی خدمات مناسبی ارائه دهد.

وی عنوان کرد: اولویت دوم مشارکت شهروندان در امور اداره شهر است. از سویی راننده تاکسی و خودرو او باید مناسب باشد و از سوی دیگر مسافران هم در این تعامل رفتار مناسبی داشته باشند.

رفیع ادامه داد: مشکات کمک به ارتقای فرهنگ شهروندی در حوزه های مختلف است به عبارت دیگر زمینه ای فراهم می کند تا مشارکت شهروندان برای بهبود اوضاع صحیح انجام شود.
نظر شما