يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۷۵۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه از آمادگي كامل اين شركت براي ارائه خدمات و جابجايي مناسب مسافران در زمان برگزاري بیست و هفتمين دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
به گزارش شهر؛ محسن نايبي با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ اردیبهشت در مصلی تهران اعلام کرد: قرار گرفتن دو ایستگاه مصلی و شهیدبهشتی در خط یک مترو تهران در ضلع شمال و جنوب مصلي تهران سبب شده تا بهترين راه براي دسترسي به نمايشگاه كتاب استفاده از مترو باشد؛ ازاین رو شرکت بهره برداری مترو تهران براي خدمات‌رساني هرچه بهتر و بيشتر اقداماتي را براي تسهيل تردد مسافران به مقصد نمايشگاه كتاب از طريق شبكه ريلي شهري و به خصوص خط يك انديشيده است.

وي گفت: علاوه بر برنامه حركتي منظم قطارها در خطوط مترو؛ اين شركت آمادگي دارد تا در زمان ازدحام مسافران در ايستگاه هاي مصلي و شهيد بهشتي حركت هاي فوق العاده را براي تردد سريعتر اعزام كند.

نايبي همچنين با اشاره به اينكه دربرنامه عادي ايام آخرهفته فاصله گذر قطارها در خط يك حدود 7 تا 10 دقيقه است افزود: فاصله گذر قطارها در ايام آخر هفته طي برگزاري نمايشگاه كاهش يافته و در روز پنجشنبه با افزايش تعداد حركت قطارها فاصله گذر 5 دقيقه تا ساعت نه شب حفظ خواهد شد و در روز جمعه هم از ساعت 9 صبح تا 9 شب هر 5 دقيقه يك قطار اعزام خواهد شد.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه با اشاره به اينكه نيمه جنوبي خط سه هم امسال ميزبان مسافران نمايشگاه کتاب است و از ساعت  9صبح تا سه بعد ظهر به شهروندان خدمات رساني مي کند، افزود: اين خط به خصوص براي بازديدكنندگان نمايشگاه كه از ساير شهر ها با قطار به تهران سفر مي كنند مي تواند بهترين روش براي رسيدن به نمايشگاه كتاب باشد. مسافران هوايي هم مي توانند با استفاده از خط چهار مترو و تغيير مسير در ايستگاه دروازه دولت به نمايشگاه كتاب منتقل شوند.

وي تصريح كرد:  با توجه به یکسان بودن فاصله مکانی دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلی به محل برگزاری نمایشگاه، بازدید کنندگان می توانند از هر دو ایستگاه برای سوار و پیاده شدن استفاده کنند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از وقوع هر حادثه مقرر گردیده تا دو دستگاه آمبولانس در ورودی های ایستگاههای مصلی و شهید بهشتی استقرار یابند و تیم فوریت های پزشکی نیز در این ایستگاه ها مستقر خواهد بود.
نظر شما