شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۷۵۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
ایازی در مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره مشکات زیبایی در شهر
مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره مشکات صبح امروز (8 شهریور ماه) با حضور دکتر هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، ابوالفضل رفیع، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و شهردار منطقه 3 برگزار شد.
 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر ایازی، در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ شهروندی یکی از مسائل مهم در دیدگاه مدیریت شهری است، گفت: مردم دوست دارند شهر زیبایی داشته باشند و سازمان زیباسازی شهر تهران باید در اکران آثار حجمی، نقاشی و تابلوهای شهری متناسب با سلیقه شهروندی حرکت کرده است.

او با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره هایی نظیر مشکات می تواند مشارکت شهروندان را در اعلام نظر و سلیقه در حوزه های مختلف بیان کند، افزود: معماری و منظر شهری یکی از مسائل با اهمیت در حوزه زیباسازی شهری است که باید به آن توجه ویژه داشت.

دکتر ایازی با بیان اینکه اولین و حداقل ترین مطالبه مردم از مدیریت شهری، داشتن شهری زیباست، ادامه داد: به عنوان مثال در مورد تابلوهایی شهری با یک تغییر کوچک در شکل، اندازه، رنگ، نور و خط می توان بخش قابل توجهی از نازیبایی را در شهر اصلاح کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شرکت شهروندان در جشنواره هایی نظیر مشکات، اعلام نظر آنها به مدیریت شهری است، گفت: شهروندان نیز می توانند با آثار هنری خود اشکالاتی را که متوجه مدیریت شهری است، بررسی و در صورت ضرورت اصلاح شود.

به گفته دکتر ایازی، در حال حاضر چیزی نزدیک به 106 زائد شهری در تهران وجود دارد که سازمان زیباسازی شهر تهران در حوزه زوائد بصری با انتشار کتابی توانسته به خوبی عمل کند.

او با تاکید بر اینکه جایی که شهروندان مدیریت شهری را نقد می کنند، مدیریت شهری موفق تر است، گفت: رفتار مشارکت جویانه مردم، مدیریت شهری را در اداره شهر کمک می کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران در این زمینه به خوبی عمل کرده است، افزود: باید به توانایی های مردم باور داشته باشیم و از ظرفیت های مردمی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد، رویکردی که در جشنواره به آن پرداخته شده است.

در ادامه این مراسم دکتر جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران و شهروندانش با حالت دوگانه ماندن در شهر یا رفتن از آن دچار شده اند، گفت: شاید بد نباشد به این سوال پاسخ دهیم که آیا ما در تهران حالت تعلیق و تردید روبرو هستیم یا تعلق خاطر.

او با اشاره به اینکه اگر طالب توسعه پایدار در شهر هستیم باید حس تعلق را در شهروندان تقویت کنیم، ادامه داد: زیبایی در شهر باید در شهروندان نهادینه شود و تا زمانی که زیبایی در درون شهروندان نهادینه نشود، مدیریت شهری به تنهایی راه به جایی نمی برد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه وقتی حال شهروندان خوب است، حال شهر نیز خوب خواهد بود، افزود: برگزاری جشنواره هایی نظیر مشکات میتواند زمینه مشارکت شهروندان را در اداره شهر بالا ببرد و در نهایت توسعه درون زا یعنی توسعه از درون شهروندان را برای شهر به دنبال داشته باشد.

دکتر کامیاب با تاکید بر اینکه این مساله باید همراه با آموزش باشد، گفت: باید شهروندان را با حوزه های زیباسازی درگیر کنیم تا مفهوم زیبایی در زندگی تک تک شهروندان شهر نهادینه شود در این صورت می توانیم شهری آرام و زیبا داشته باشیم.

ابوالفضل رفیع، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، در این مراسم با بیان اینکه برای مجموعه مدیریت شهری، زیباترین لحظات حضورت و مشارکت پررنگ مردم در اداره شهر است، گفت: جشنواره مشکات به عنوان جریان فرهنگی بالنده، بستر ساز حضور شهروندان است.

او با تاکید بر اینکه جشنواره مشکات تلاش کرده بستری برای ایده ها و نظرات شهروندان به عنوان مالکان شهر باشد، افزود: جشنواره مشکات به عنوان یک رویداد فرهنگی و آموزشی مفتخر است که مشارکت بیش از یک میلیون شهروند تهران را با ارائه آثار و ایده ها با شهر همراه کرده است.

رفیع با اشاره به اینکه تهران در کنار بسیاری از مزیت هایی که برای زندگی ایجاد کرده است همچنان از بسیاری از ناهنجاری ها رنج می برد، ادامه داد: امروزه در هر حوزه ای از شهر و هر موضوعی از شهر بخصوص در بخش زیباسازی شهری یک عملکرد جهادی اتفاق افتاده است که نباید آن را نادیده گرفت.

مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه های مختلف مدیریت شهری اگر همچنان دچار مشکلی وجود دارد، نیازمند فرهنگ سازی هستیم، گفت: مدیریت شهری خود را موظف می داند تا در همه حوزه ها حقوق شهروندی را رعایت کرده و محترم بشمرد.

در پایان این مراسم، از نفرات دوم و سوم بخش های نقاش، خاطره نویسی، تصویر برداری، داستان کوتاه، عکاسی نوجوان، عکاسی بزگسال، پوستر، کاریکاتور، ایده خلاقانه، نقاشی دیواری، نقاشی نوجوان، کاردستی و آثار حجمی با اهدای لوح یاد بود، تندیس جشنواره و هدیه تقدیر و تشکر شد، گفتنی است نفرات اول هر بخش در مراسمی جداگانه مورد تقدیر و تشکر قرار خواهند گرفت.

نظر شما