يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۷۶۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
علی معلم درباره اکران فیلم های نوروزی و ادامه روند فروش آنها گفت: نمی توان امیدوار بود تا ادامه اکران های امسال موفق باشد مگر آنکه چند فیلم جدای از فیلم های جشنواره فیلم فجر و بعد از آن ساخته شود زیرا موجودی جشنواره فیلم فجر موقعیت پر رونقی را برای سینما رقم نمی زند.
به گزارش شهر، علی معلم کارگردان سینما افزود: شرایط اکران برای فروش یک فیلم بسیار مهم است باید در نظر داشته باشیم که در ادامه سال ماه مبارک رمضان و بازی های جام جهانی را داریم بنابراین نمی توانیم انتظار گیشه پر رونقی را داشته باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی«کوروش کبیر» گفت: نکته دیگری که بر فروش فیلم ها تاثیر منفی دارد این است که روز به روز نحوه معرفی فیلم ها ضعیف تر می شود و به نوعی فیلم ها جدی گرفته نمی شوند.بنابراین فیلم ها از این بعد ضربه می خورند ضمن اینکه به تازگی با تشدید قیمت بنزین فشار بر روی طبقه متوسط که بیشترین بیننده سینما را تشکیل می دهند بیشتر شده و هرچقدر این طبقه وضع مالی بدی داشته باشند تاثیر آن بر روی اقتصاد فرهنگ بیشتر است.

معلم درباره عمکرد مدیران سینمایی در این چند ماه گفت: در این مدت کوتاه نمی توان کیفیت سنجی مدیران فرهنگی را درنظر گرفت زیرا امور فرهنگی حداقل 2 سال زمان می برد تا خود را نشان دهد. مشکل این است که مدیران فرهنگی ما دائم تغییر می کنند اما با این وجود در همین مدت کم دوستان سینمایی پیش درآمد خوبی تا به امروز داشته اند.

وی در ادامه افزود: سعی آنها بر این است که حتی زیرمجموعه های تابع آنها هم در جهتی مثبت برای سینما گام بردارند امیدوارم بتوانیم در چند ماه آینده سیاست های مشخصی را برای سینما درنظر گرفته باشیم تا تاثیر در جریان سینما داشته باشد زیرا باید همواره توجه داشته باشیم که با مشکلات اقتصادی و اجتماعی موقعیت سینما به مراتب بدتر خواهد شد.

هنرمندان زبان مردم خفته هستند
معلم درباره اکران های خاص فیلم ها برای نجات جان جوانان اعدامی نیز گفت: همه کارهای خیریه و انسان  دوستانه ای که به دیگران کمک کند مثبت و پسندیده است. امیدوارم رابطه بین مردم و سینما بیشتر شود و این محبت و صمیمیتی که بین هنرمندان و مخاطبان بوجود آمده ادامه داشته باشد زیرا همانطور که می دانید هنرمندان زبان مردم خفته هستند.

وی ادامه داد: تنها نکته ای که در این نوع کارها باید به آن دقت داشت این است که حواسمان باشد تا کارمان منجر به تظاهر نشود دو با همان نیت خالصی که دوستان پیش گرفته اند همان راه ادامه راه کمک به مردم باشد.

این تهیه کننده سینما درباره فعالیت های جدیدش در عرصه سینما نیز گفت: گفتگوهای مفصلی درباره ساخت کوروش کبیر انجام گرفته تا راه گشایی برای امکان تولید فیلم باشد.در واقع درحال ارزیابی برای نحوه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار مالی برای آن هستیم زیرا کوروش کبیر فیلمی نیست که  بدون امکانات وسیع بتوان آن را شروع کرد.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: این کار کارشناسی می طلبد ضمن اینکه با برخی نخبگان اجتماعی داریم امکان سنجی می کنیم تا این فیلم به بهترین شکل ممکن تولید شود.

معلم در ادامه گفت: همچنین فیلم دیگری را هم در دست دارم که تا یک ماه آینده خبر آن قطعی می شود ضمن اینکه در تلاش هستم تا فیلم«ملانصرالدین» را در بازار فیم کن عرضه کنم.

منبع:   شبکه خبری فرهنگ و هنر،
نظر شما