يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۴
کد خبر: ۷۷۷۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
شاکری در مراسم نام گذاری معبری مزین به نام شهید سرلشکر بدایار بهبودی خبر داد:
رییس کمیته نامگذاری معابر شهر تهران در آیین نامگذاری معبری مزین به نام شهید سرلشکر بدایار بهبودی گفت: بزرگراه امام علی(ع) 31 پل دارد که بنا داریم نام کل مراکز استان های کشور را بر روی این پل ها قرار دهیم.
به گزارش شهر، صبح امروز مراسم نامگذاری خیابان بهبودی به نام شهید سرلشکر بدایار بهبودی با حضور مجتبی شاکری عضو شورای شهر و رییس کمیته نامگذاری معابر شهر تهران، امیرحیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ، الهه راستگو عضو هیات رییسه شورای شهر ، شهرام گیل آبادی مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران و ملکی شهردار منطقه 2 و خانواده این شهید بزرگوار برگزار شد . 
در این مراسم مجتبی شاکری عضو شورای شهر و رییس کمیته نامگذاری معابر شهرتهران با بیان اینکه آنچه که امروز دراینجا می گذرد آغاز یک تحول بزرگ است، گفت: اهالی این خیابان از امروز خاطرات شهید و شخصیت والای ایشان را با گذر از این معبر به یاد می آورند و با نگاهی به نام آن شهید به عظمت شهدا بیش از پیش پی خواهند برد . 
وی افزود: چه خوب است که نهضت نامگذاری که می تواند در سبک زندگی و رفتار اجتماعی ما موثر باشد با مراسم و بزرگداشت شهدا همراه شود . 
شاکری اظهار داشت: تهران 14 دروازه به نام 14 معصوم داشته است. همچنین 114 برج و بارو به نام 114 سوره قران در این شهر بوده است که به لطف الهی در کمیته نامگذاری بنا داریم که طی یک برنامه منظم و منسجم ضمن شناسایی این 14 دروازه و 114 برج و بارو بتوانیم تهران را با یک مبنای جدید تعریف کنیم و دوباره نام معصومین و سوره های قرانی را احیا کنیم . 
عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران از دیر زمان در دین داری و زیرسایه قران بودن زبانزد است، گفت: به لطف خدا ایده های جدیدی داریم که امیدواریم با مشارکت شهروندان به زودی محقق شود . 
شاکری در بخش دیگری از سخنانش به بزرگراه امام علی (ع) اشاره و بیان کرد: این بزرگراه 31 پل دارد که می خواهیم با نامگذاری هر پل به نام مرکز یکی از استان ها کل ایران را در دامان حضرت علی (ع) بنشانیم . 
وی افزود: پس از تصویب این طرح طی مراسمی برای رونمایی از نام هر پل اقدام خواهیم کرد . 
شاکری اضافه کرد: امیدوارم این کار جمعی که آغاز شده با شکوه ادامه یابد و همه مناطق شهرداری برای اینکه هویت منطقه شان مشخص شود سرمایه گذاری کنند و مردم با همکاری بسیج و مساجد محله معابر را فقط یک نام نبینند و یک سبک زندگی رامورد ملاحظه قرار دهند تا به لطف الهی تحول فرهنگی و اجتماعی را رقم بزنیم . 
وی خاطرنشان کرد: امروز نیاز داریم در برابر تحریم ها و ناملایمات روحیه ای مقاوم، سربلند و ایستاده داشته باشیم . 
همچنین در این مراسم امیرحیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص ویژگی های اخلاقی شهید سرلشکر بدایار بهبودی گفت: ایشان یک الگوی مجسم از اخلاص در عمل ، تقوی ، ولایتمداری ، پایمردی و شجاعت بود و یکی از شیعیان شیفته امام علی(ع) بود که با اخلاص عمل به ایشان اقتدا می کرد . 
وی با تاکید بر اینکه این شهید در ولایت مداری سرآمد بود، افزود: هرکجا خطر فزونی می یافت شهید بهبودی مصمم تر می شد که حرف ولی فقیه بر روی زمین نماند. ایشان در شجاعت بی نظیر بود .
حیدری اضافه کرد: اگر امروز در خیابان های شهر آرامشی است این را مدیون تلاش و مجاهدت و از خودگذشتگی شهید بهبودی و کسانی که با ایشان همراه بودند و راه ایشان را ادامه می دهند، هستیم .
وی با اشاره به اینکه نباید یاد شهدا از ذهنمان خارج شود، تصریح کرد: وقتی وصیت شهید را ورق می زنیم این وصیت نامه فلسفه زندگی وعشق است وامیدواریم خدا به ما توفیق دهد که بتوانیم راه این شهید را ادامه دهیم . 
به گزارش شهرنوشت، پس از این مراسم از خانواده شهید بدایار بهبودی تقدیر به عمل آمد و تابلوی نام ایشان بر خیابان بهبودی نصب شد.
شایان ذکر است پیش از این خیابان به نام فردی بدسابقه در دوره دیکتاتوری رضا خان بوده است و به دلیل اعتراض شهروندان برای تغییر نام قدیمی، شورای شهر تغییر نام خیابان بهبودی را به نام شهید سرلشکر بدایار بهبودی به تصویب رساند و هم اکنون این خیابان به نام این شهید مزین شده است. 
نظر شما