دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۷۷۸۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
معاون خدمات شهری شهرداري تهران خبر داد:
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به برنامه‌هاي سال جاري سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري پایتخت براي گسترش فضاي سبز شهر گفت: پيش‌بيني كاشت حداقل سه ميليون اصله نهال در شهر تهران در سال 93 شده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل خدمات شهري شهرداري تهران مجتبي عبدالهي گفت: همچنين امسال 25 بوستان در سطوح ملي، ناحيه‌اي، منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي به مساحت تقريبي 250 هكتار احداث خواهد شد. 

وي احداث فضاي سبز در حاشيه بزرگراه‌ها، لچكي‌ها، رفيوژها و معابر شهري تهران به مساحت تقريبي 230 هكتار را از ديگر برنامه‌هاي سازمان پاركها در سال جاري عنوان كرد و افزود: طراحي و آغاز فاز اول اجرايي بوستانهاي موضوعي و فرامنطقه‌اي شهر تهران شامل بوستان باغ گلها در محدوده منطقه 2، بوستان دوستدار كودك در محدوده منطقه 18، بوستان دانش و طبيعت و بوستان ايران در منطقه 19، بوستان مادر لويزان در منطقه4، بوستان باغ ملك در منطقه 1، باغ بهشت در اراضي مصلاي امام‌ خميني(ره) و طراحي بوستان فناوران در منطقه 15 نيز از اقدامات سال جاري خواهد بود.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به توسعه كمربند سبز شهر تهران در دامنه جنوبي البرز و كمربند سبز پيرامون شهر تهران به دو هزار هكتار عنوان كرد: براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران در سال جاري اجراي طرح مطالعاتي پايش طرحهاي اجرا شده توسط مراكز علمي در دست اجرا است كه اجراي طرح در پايلوت در سطح مناطق 22گانه تهران انجام خواهد شد.
وي مساحت فضاي سبز عمودي شهر تهران را در حال حاضر 50 هزار متر مربع دانست و گفت: در سال جاري نيز حدود 25 هزار متر مربع فضاي سبز عمودي به صورت پايلوت بر روي ساختمانهاي شهرداري تهران و متقاضيان حقيقي و حقوقي انجام خواهد شد.

مهندس عبدالهي با تاكيد بر جلوگيري از تخريب فضاي سبز و باغات در تهران عنوان كرد: براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران تملك باغات و اراضي مشجر در شهر تهران با اولويت باغات كن و منطقه اسلام‌آباد در دست اقدام است كه پس از تملك اين اراضي تبديل آنها به فضاي سبز عمومي انجام خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه همچنين تملك اراضي در مناطق كم بهره از فضاي سبز مانند مناطق 7، 8، 10، 11، 12 و 17 و تبديل آن به بوستانهاي شهري در دست اقدام است درباره ساماندهي روددره‌ها نيز گفت: تاكنون در حدود 159 هكتار از هشت رود دره شهر تهران ساماندهي و تبديل به فضاي سبز عمومي شده است كه در سال جاري نيز حدود 80 هكتار از روددره‌هاي كن، اوين دركه و... نيز به فضاي سبز تبديل خواهد شد.
نظر شما