چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۰
کد خبر: ۷۷۹۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برگزاری همایش «شوراها و مدیریت محلی»؛ به عنوان محملی برای تبادل نظر و ارائه مشکلات گفت: توسعه شهرها ایجاب می کند که مردم به سبک مدیریت و دولت های محلی و پارلمان های محلی و تمرکز زدایی و واگذاری کار به خود مردم سوق پیدا کنند.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، تشکری هاشمی افزود: شهرهای پایدار و ماندگار شهرهایی هستند که مردم در آن مشارکت و دخالت دارند و تصمیم گیرنده هستند و تمام تصمیمات اصلی شهر یا با نظر مردم و یا به نمایندگانی آنها انجام می شود.


وی تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی به خصوص در سال‌‌های اخیر تشکیل شوراهای اسلامی و شورا یاری‌ها و مداخله آنها در اداره شهر و شهرداری است .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  در ادامه به برگزاری همایش شوراها و مدیریت محلی اشاره کرد و گفت: همایش ها اگر جنبه تشریفاتی پیدا نکنند و به دنبال محصولات از پیش تعریف شده نباشند و صاحبنظران و متخصصان بتوانند در این عرصه‌های مختلف نقطه نظرات خود را بدون ملاحظه مطرح نمایند بسیار پربار خواهد بود.

وی بیان کرد: برگزاری همایش شوراها و مدیریت محلی می‌تواند محملی برای تبادل نظر و ارائه مشکلات باشدو پیشنهاد می‌کنم به صورت مستمر و سالیانه این همایش برگزار شود زیرا در این دست نشست ها می‌توان تولید فکر، دیدگاه‌های مدیریت شهری را از  پایین به بالا داشته باشیم.


تشکری هاشمی ادامه داد: قانون اساسی ما و همین طور توسعه شهرها ایجاب می کند که مردم به سبک مدیریت و دولت های محلی و پارلمان های محلی و تمرکز زدایی و واگذاری کار به خود مردم سوق پیدا کنند. در دنیا این تجربه در بسیاری از کشورها اتفاق افتاده است و ما نیز در این مسیر کارهایی را شروع کرده ایم و شوراهای اسلامی شهرها و محلات و روستا ها و شورایاری ها نمادی از مردم سالاری در کشورمان است و در نتیجه نه تنها یک ضرورت و اضطرار است بلکه باید به تدریج از پارلمان های محلی از شوراهای شهرداری به شوراهای شهر ارتقاء یابند و در خصوص تمام مسائل شهر تصمیم بگیرند. در آن صورت تمام ظرفیت های شهر برای توسعه آن به کار گرفته می شود 

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تغییرات تهران طی 8 سال گذشته نه تنها در مقیاس‌های محلی، شهری و ملی بلکه در معیارهای فرا ملی و بین المللی نیز کاملاً مشهود بوده و کسب عناوین و نشان‌های جهانی در حوزه حمل و نقل عمومی در رقابت با شهرهای صاحب نام جهان، گویای این مطلب است.

وی با تأکید بر توجه به منابع انسانی در حوزه حمل و نقل از جمله رانندگان وسایل نقلیه عمومی،‌ اعلام کرد: در صورت توجه به نیروهایی که به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارند، می‌توانیم انتظار تحول در مجموعه مدیریت شهری را داشته باشیم و شهر و شهروندان را متحول کنیم.


معاون شهردار تهران زحمت ها و مجاهدت‌های مجموعه مدیریت شهری در 8 سال گذشته را مثال زدنی دانست و اظهار کرد: اگر اقداماتی را که طی سال‌های اخیر در شهر انجام شده نادیده بگیریم، بی انصافی کرده‌ایم چرا که هر انسان منصفی با هر سلیقه و گرایشی به کارنامه قابل دفاع 8 ساله مدیریت شهری تهران نمره قبولی می‌دهد.

وی تغییرات ناشی از زیرساخت‌های کالبدی و فرهنگی تهران را فراتر از مقیاس‌های محلی‌، شهری و ملی دانست و اضافه کرد: توسعه امروز تهران از جمله در حوزه حمل و نقل، فرا ملی بوده و حتی با کلان شهرهای صاحب نام دنیا نیز قابل رقابت است.

تشکری هاشمی  بر ارتباط با آحاد مردم در سطوح و لایه‌های مختلف از جمله شورایاران تأکید نمود و اظهار کرد: باید فاصله میان نظرات مدیران شهر با مطالبات شهروندان به دقت مورد بررسی قرار گرفته و به حداقل ممکن کاهش پیدا کند تا از سرمایه‌های انسانی بهتر استفاده شده و روابط شهروندان با مدیریت شهری از یک طرف و با خودشان از طرف دیگر بهبود یابد.  

نظر شما