شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۸۰۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
نمایشگاه گروهی معرق از تاریخ 15 تا 21اردیبهشت ماه در نگارخانه شماره 2 فرهنگسرای ملل برپاست.
به  گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ملل ؛ در این نمايشگاه ،بيش از 20 تابلو با ابعاد مختلف،در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد. بيش از 40سال است که استاد علامه زاده معرق چوب را به عنوان يک رشته هنـري دنـبال مي‌کند و نزديک به 30سال است که اين هنر سنتي ظريف ايراني را تدريس مي‌کند.در حدود 200 استاد در معرق زير نظر او آموزش ديده‌اند و هم اکنون خود اين هنر را در ايران و ديگر کشورهاي جهان از جمله کشورهاي اروپايي و اسکانديناوي ، کانادا ، ايالات متحده و استراليا به علاقه‌مندان تدريس مي‌کند.
يکي از کارهاي استاد علامه زاده،تعليم هنر معرق تحت نظارت و سبک خاص وي به نابينايان جوان است که اين کار در تاريخ هنر جهان به ويژه هنر معرق سابقه ندارد.آثار اين هنرمندان نابينا تا کنون در نمايشگاه‌هاي متعددي به نمايش گذاشته شده و تحسين بينندگان را بر انگيخته است. استاد علامه زاده تا کنون نمايشگاه هاي متعدد معرق را در داخل ايران و خارج از آن در کشورهاي کانادا ، آلمان ، انگلستان ، فرانسه ، اسپانيا ، ايتاليا ، امارات متحده عربي ، هلند ، دانمارک ، سوئد ، سوئيس ، و هم چنين در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرده است و سخنراني‌هايي نيز در ارتباط با هنر معرق ايراد نموده است. 
علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند در تاریخ یادشده از ساعت ۹ تا 20 به نشانی بزرگراه صدر ، بلوار قیطریه ، بوستان قیطریه مراجعه و یا با شماره تلفن 22671718 تماس بگیرند.

نظر شما