شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۶
کد خبر: ۷۸۱۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: روز جمعه اولین المپیاد دانش آموزان شاهد و ایثارگر در مقطع راهنمایی و دبیرستان برگزار خواهد شد و طی آن ۱۱ هزار فرزند شهید و جانباز با هم رقابت خواهند کرد.
به گزارش شهر، میعاد صادقی رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در نشست خبری همایش پدران آسمانی با اشاره به برگزاری این همایش گفت: این همایش در سراسر کشور برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته نیز در ایامی که متعلق به حضرت علی(ع) و روز پدر بود تمامی فرزندان شهدا تجدید بیعتی با آرمان‌های آن حضرت داشته و این روز را به صورت نمادین به پدران آسمانی خود تبریک گفتند. در تهران همزمان با برنامه سایر استان ها مراسم نمادین توسط فرزندان شاهد با همکاری مرکز تشکل‌های شاهد و ایثارگر و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای روز پدر گفت: تقدیر از والدین شهدا با حضور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران اصلی‌ترین برنامه بنیاد برای روز میلاد حضرت علی(ع) می‌باشد که دوشنبه هفته آینده با حضور خانواده شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.

صادقی با اشاره به المپیاد دانش آموزان شاهد و ایثارگر گفت: روز جمعه اولین المپیاد دانش آموزان شاهد و ایثارگر در مقطع راهنمایی و دبیرستان برگزار خواهد شد و طی آن ۱۱ هزار فرزند شهید و جانباز با هم رقابت خواهند کرد. این المپیاد جهت شناسایی استعدادهای برتر با همکاری آموزش و پرورش و مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود و جمعه صبح با پیام حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید آزمون در سراسر کشور آغاز می‌شود و این مرحله که مرحله اول و استانی است به پایان خواهد رسید. مرحله ملی این المپیاد نیز در تیرماه برگزار خواهد شد و برگزیدگان در سالهای آتی به عنوان نخبگان شاهد تحت حمایت قرار خواهند گرفت.محل برگزاری این المپیاد مدارس شاهد هر استان است.

منبع: تسنیم
نظر شما