شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۸۲۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
در پی ملاقات سفیر ارمنستان با رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران؛
آراکلیان سفیر ارمنستان در تهران صبح امروز با دکتر شهرام گیل آبادی مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران ملاقات و گفت و گو کرد.
به گزارش شهر، در این ملاقات که امروز چهارشنبه -17/2/93- انجام شد، دکتر گیل آبادی با اشاره به ارتباطات بین المللی شهرداری تهران و مناسبات خوبی که با سایر شهرهای دنیا دارد، بر لزوم گسترش همکاری های تهران و ایروان با عنایت به پیوندهای دیرینه مشترک فرهنگی، تأکید کرد و خواستار توسعه و گسترش مناسبات در ابعاد مختلف فعالیت های شهری شد.
وی با اشاره به این نکته که ایروان در گذر زمان و طول تاریخ همواره به شهری آراسته و پاکیزه مشهور بوده و این موضوع در سفرنامه ها و ادبیات رایج آن زمان آمده است، به ارتباطات و هم پیوندی های فی ما بین دو کشور در طول تاریخ که آثار آن را در حوزه های مختلف (ادبیات، شعر، معماری و ...) می توان دید، اشاره و تأکید کرد که این هم پیوندی را در همه حوزه ها بویژه موضوعات شهری هم باید تعمیم و گسترش داد.
گیل آبادی کلیسای وانگ در اصفهان را نمونه یک هم پیوندی، دینی، ارزشی و فرهنگی میان ایران و ارمنستان دانست و خاطرنشان شد: جا دارد روابط و پیوندهای میان دو شهر گسترده تر شود .
وی ضمن قدردانی از دعوت همکار ارمنی خود، گفت: در پاسخ به سفر و دعوت قبلی به زودی با هدف بررسی بیشتر زمینه های همکاری و فراهم آوردن زمینه های سفر شهرداران تهران و ایروان ، به ارمنستان سفر خواهد کرد.
رییس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران همچنین اظهار کرد: ما آمادگی کامل داریم که همکاری ها را توسعه داده و تجربیات خوبمان را به یکدیگر منتقل کنیم .ضمن اینکه اشتراکات عمیقی داریم که در واقع اشتراکات خویشاوندی است و پیوندهای بین ارامنه ما و ایروان نمونه ای از پیوندهای متعدی است که وجود دارد . امیدوارم با تلاش و همکاری جنابعالی شرایطی فراهم آید تا روابط تهران و ایروان هر چه بهتر و بیشتر توسعه یافته و پیوندهای خویشاندی موجود نیز در حوزه های شهری برقرارشده و تداوم یابد.
به گزارش شهرنوشت در این دیدار سفیر ارمنستان نیز گفت: ایران و ارمنستان دارای اشتراکات فراوانی هستند که ریشه در تاریخ و گذشته آنها دارد .
وی افزود: اتحاد جماهیر شوروی سابق به مدت 70 سال مرزهای ما را به صورت موقتی قطع کرده بود اما این باعث نشد که ارتباطات بین دو ملت قطع شود . ایروان دارای تاریخی با قدمت بیش از 2800 سال است که البته در طول زمان دستخوش ناملایمات و حملات متعددی شده است. درواقع ایروان به لحاظ تاریخی دوازدهمین پایتخت ارمنستان است.
آراکلیان تاکید کرد: خیلی خوشحال می شویم که از تجربیات شهرداری تهران در اداره و مدیریت شهر، شهرسازی و ... استفاده کنیم . برای من بسیار شگفت آور و جالب است که شهری به بزرگی و عظمت تهران چگونه همیشه تمیز و سرسبز اداره می شود و این نشان می دهد که مدیریت شهری موفقی دارد . من خود را جدا از تهران و شهروندانش نمی دانم و علاقه مندی خاصی به این شهر دارم.
در پایان این ملاقات طرفین ضمن تأکید مجدد بر توسعه روابط فی ما بین، خواستار تداوم دیدارهای متقابل و انجام سفرهای دوجانبه شدند. 
نظر شما