يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۸۳۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران با اشاره به تعامل خوب شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری پایتخت همواره همه وظایف خود را بر اساس قانون انجام می دهد.
به گزارش شهر، دکتر محمود صلاحی با اشاره به موضوع مطرح شده در شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تبصره 3 بودجه سال 93 شهرداری تهران و حضور روسای همه کمیسیون های شورا در کمیته تخصیص گفت: بر اساس قانون مسئول تنظیم و اجرای بودجه شهرداری، شهردار تهران و مسئول امور مالی شهرداری است .
وی افزود: طی سال های گذشته کمیته تخصیص متشکل از قائم مقام شهردار تهران، معاون برنامه ریزی وتوسعه شهری، معاونت برنامه ریزی، مدیرکل برنامه و بودجه، معاون مالی واقتصادی و رئیس کمیسیون بودجه بوده است که درسال گذشته آقای خادم و در سال جاری آقای دبیر عهده دار این مسئولیت هستند .
صلاحی خاطر نشان کرد : در بررسی بودجه ، شورای شهرمصوب کرد تا روسای کمیسیون های 6گانه شورا در کمیته تخصیص حضور داشته باشند که این موضوع توسط فرمانداری تایید نشد .
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تصریح کرد: در صورتی که فرمانداری قانونی را نپذیرد، شهرداری موظف است از قانون قبل استفاده کند. این در حالی است که برخی دوستان این موضوع را به عنوان تخلف شهرداری مطرح کرده اند. در صورتی که این طور نبوده و به دلیل تایید نشدن این موضوع از سوی فرمانداری ، شهرداری باید مطابق قانون قبل عمل کند .
صلاحی افزود : با آنکه شورای اسلامی شهرتهران این موضوع را مطرح کرده که اعضای معرفی شده ، عضو هستند و حق رای ندارند، اما باز هم فرمانداری به این موضوع پاسخی نداده و موضوع برای تعیین تکلیف به شورای حل اختلاف ارجاع داده شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اقدام شهرداری خلاف قانون نیست و شهرداری همواره با تعاملی که با شورای شهر دارد ، بر اساس قانون به وظایف خود عمل می کند . 
نظر شما