شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۸۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کمیته تخصصی نما و معماری شهری در منطقه 20 تشکیل و بررسی نماهای ساختمانی شهرری آغاز شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20،جواد کریمیان مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران در منطقه 20 گفت: با بهره گیری از کارشناسان متخصص و لحاظ شاخص های معماری ایرانی و اسلامی نماهای ساختمانی شهرری مورد بررسی قرار می گیرد تا نمونه های مطلوب و مناسب شهری در نواحی هفتگانه این منطقه شناسایی و معرفی شوند.
کریمیان معرفی نماهای مناسب ساختمانی شناسایی شده به شهروندان و سازندگان را مهم برشمرد و افزود: انتخاب طرح های برتر هر ناحیه به منظور الگوسازی برای شهروندان از مهمترین اهداف این اقدام است که در مراحله اجرا همراه با تولید فکر و ایده های خلاقانه نیز خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در مرحله صدور پروانه نقشه نما اخذ و پس از تایید ابلاغ می شود اظهار داشت: با فعالیت کمیته اجرایی نما و معماری ساختمان می توان به جهت ایجاد نماهای مطلوب در محورهای اصلی و تاثیر گذار گام موثری برداشت.
ارائه شاخص های حداقلی برای شناسایی نماهای مناسب و ارائه راهکارهای مناسب در زمینه شکل گیری ساز وکار مدیریت متناسب برای تحقق هویت شهری در معماری نماهای ساختمانی و پرسش و پاسخ کارشناسان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به همراه هیئت همراه و به دنبال تحقق طرح گونه شناسی نماهای شهر تهران با دیدگاه ناحیه محوری در منطقه 20 حضور یافت که معاون شهرسازی و معماری ، مدیران ارشد و روسای اداره های شهرسازی نواحی هفتگانه شهرداری منطقه 20 از دیگر اعضاء این جلسه بودند.

نظر شما