دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۸۵۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
سفارت ايران در برازيليا اعلام کرد
سفارت ايران در برازيليا در دو اطلاعيه جداگانه توصيه‌هاي حفاظتي، رفتاري و ليست تلفن هاي ضروري در برزيل را براي مسافران جام جهاني را اعلام کرد.
به گزارش شهر، در اين اطلاعيه آمده است: مسوولين ايالت پارانا اعلام کردند که سيستم پاسخگويي به فوريت‌هاي پليسي و پزشکي را با شماره تلفن هاي 911 و 112 براي خارجي هايي که در ايام برگزاري مسابقات جام جهاني فوتبال در شهر کوريچيبا حضور خواهند داشت، ايجاد کرده‌اند.

براساس اين سيستم 115 مامور پليس نظامي آشنا به زبان‌هاي انگليسي و اسپانيولي در اين ايام پاسخگوي متقاضان خواهند بود. اين نيروهاي پليش آشنا به زبان خارجي علاوه بر پاسخگويي در مراکز فوريت‌ها در سطح فرودگاه، استاديوم و محل اجتماعات عمومي (Fan fest) شهر کوريچبا نيز به ياري گردشگران خارجي مبادرت خواهند داشت.

اين اطلاعيه مي‌افزايد: اين افراد در محل‌هاي تعيين شده با کلاه آبي و در دست داشتن پرچم انگليس و يا اسپانيا قابل شناسايي هستند و در صورتي که گردشگري، به هيچکدام از اين دو زبان آشنايي نداشته باشد، اين افراد براي کمک‌هاي ضروري مددياري خواهند کرد و پس از ثبت واقعه، از کنسولگري و يا پست‌هاي کنسولي مستقر در شهر تقاضاي مترجم رسمي خواهد شد.

همچنين سفارت ايران در برزيل در اطلاعيه ديگري توصيه‌هاي حفاظتي، رفتاري و ليست تلفن هاي ضروري در برزيل را اعلام کرد. در اين اطلاعيه آمده است:

هموطن گرامي:

توجه داشته باشيد که در کليه مبادي ورودي، مرزهاي زميني، دريايي و هوايي، هتل ها و شهرهاي محل مسابقات و ورزشگاه ها اعمال و رفتار تمامي افراد توسط هزاران دوربين با ضريب شفافيت بالا که براي حفظ امنيت بازي ها و روديدادهاي مهم در طول جام جهاني فوتبال 2014 نصب شده است، رصد خواهد شد. بنابراين از کليه هموطنان انتظار مي‌رود، نماينده فرهنگ و تمدن غني ايراني باشند تا انشاء الله شاهد اقامتي خوش، آرام و خاطره انگيز براي هموطنان باشيم.

براين اساس جدول تلفن هاي ضروري در برزيل که شماره هاي ملي هستند و در هر منقطه از کشور کاربرد آسان دارند، جهت اطلاع اعلام مي شود.

شماره تماس در سطح کشور برزيل

پليس انتظامي نظامي : 190

پليس راه : 191

فوريت هاي پزشکي : 192

آتش نشاني : 193

پليس فدرال : 194

پليس آگاهي: 197

پليس راه ايالتي : 198

دفاع غير نظامي: 199 
نظر شما