يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۸۶۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
طلایی در جلسه مشترک خود با شهردار، معاونان و شهرداران نواحی منطقه همچنین دبیران شورایاری ها و مدیران سراهای محله های 9 گانه این منطقه گفت: « سراهای محله ها تشکیلات کار انتفاعی نیستند و در این فضاهای باید تنها بدنبال فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی و جلب مشارکت شهروندان در پیشبرد این امور بود. »

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، در این برنامه که در سالن کنفرانس مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) و با هدف انتخاب هیئت رییسه شورایاری های محله های 9 گانه منطقه برگزار شد، مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با ارائه توضیحات کاملی در خصوص فعالیت شورایاری ها در دوره های اول، دوم و سوم فعالیت گفت: « رویکرد ما در بحث سرا و شورای محله این نیست که شورا تنها عملکرد شهرداری را گزارش بدهد. ماموریتهایی برای این نهاد تعریف شده و قرار است در زمینه جلب مشارکت مردم در فعالیتهای اجتماعی فعال باشد و این نقطه تماس مدیریت شهری و مردم است.»


وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ بسیج، مسجد و شورایاری گفت: « انتظار ما از شورایاری های فعلی رفتن به متن مردم است که برای نیل به این هدف ابزاری بنام سرای محله تدارک دیده که باید برای ارتباط با مردم، مهندسی شود. وظیفه شورایاری دریافت مطالبات مردم و پیگیری آن تا حصول نتیجه است. هدف این است که شورایاری در یک محله بتواند بصورت خودگردان خود را اداره کند. منطقه 22 شرایط تحقق این سیاست را دارد و می تواند در این زمینه پایلوت باشد. »


نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: « سطح بالای تحصیلات شهروندان این منطقه، حضور چهره های فرهنگی مذهبی و ... از جمله شاخصهای منطقه است. هنر شورایاران این است بتوانند چهره های برجسته مردمی و مورد اعتماد را شناسایی کرده و از همه قشر برایشان کانونهایی ایجاد کنند و جوری آنها را با هم ارتباط دهند تا پیامشان را به مردم برسانند. سراهای محله ها نیز به همین منظور پدید آمده اند. ما بدنبال یک تحرک و یک جهش در شویارایها هستیم و امیدواریم این اتفاق در منطقه 22 محقق شود. »


مولایی شهردار منطقه 22 نیز در بخشی از این برنامه گفت: « هر گاه بین بسیج، روحانی محله و شورایاری ارتباط مثلث برقرار شد، آن محله در پیشبرد اهداف محله محوری و جلب مشارکت شهروندان در فعالیتهای اجتماعی موفق است. »


در پایان این جلسه با رای گیری میان دبیران شورایاری، هیئت رییسه شورایاری های منطقه 22 انتخاب شدند.

برچسب ها: منطقه 22
نظر شما