دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۸۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی صورت می گیرد،
همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی مصادف با 28 اردیبهشت ماه، بازدید از موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار رایگان است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، سید جواد حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 با اعلام این خبر گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و ترغیب مردم به بازدید از موزه ها و نیز آشنایی هرچه بیشتر با محیط زیست همزمان با 28 اردیبهشت این فرصت برای شهروندان فراهم شد تا از موزه حیات وحش هفت چنار بازدید رایگان داشته باشند.
موزه آثارطبیعی و حیات وحش هفت چنار تهران در یکی از محله های قدیمی تهران واقع شده است. این مجموعه ترکیبی از معماری قدیمی، فضای سبز و حیات وحش است که با تناسبی چشمگیر محیطی چشم نواز و آرام بخش را برای بیننده فراهم می کند. ساختمان قدیمی و زیبای موزه در سال ١٣٠١ هجری شمسی به عنوان اولین کارخانه برق تهران و پس از آن کارخانه جوراب بافی مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن به عنوان یکی از مفاخر معماری در سال ١٣٧٨ در لیست آثار و ابنیه ملی ایران قرار گرفت. موزه هفت چنار در زمینی به مساحت ٧۶٩٣ مترمربع و زیر بنای ٢۶٨٣ متر مربع احداث شده و فضای سبز آن یادگاری از باغ های قدیمی و زیبای تهران است که درختان کاج قدیمی در آن قرار دارد.
 گفتنی است، قفس پرندگان زنده و آبنمایی بزرگ سالن های شماره یک و دو، غار و آکواریوم، کارگاه تاکسیدرمی، دفتر فرهنگ و رسانه، قهوه خانه و سفره خانه سنتی موزه هفت چنار زمانی را برای بازدید و آسایش خاطر بازدید کنندگان علاقمند فراهم می آورد همچنین در آکواریوم موزه هفت چنار که به شکل غار پر پیچ و خم و زیبا ساخته شده انواع ماهی های آب شیرین گردآوری شده و در میان آن ها می توان به ماهی های گوشتخوار و ماهی های بدون فلس و ماهی های زنده زا اشاره کرد. این موزه در خیابان قزوین خیابان شهید عرب میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشد.


نظر شما