يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۳
کد خبر: ۷۸۷۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
بر اساس گزارش سال 92 مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام شد
مدیر مرکز آموزش از استقبال بیش از 288 هزار نفر از شهروندان تهرانی از دوره های آموزشی مراکز فرهنگی پایتخت در سال 92 خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر این مرکز با بیان این خبر افزود: سال گذشته 288.292 نفر در دوره های آموزشی 100 فرهنگسرا و خانه های فرهنگ مناطق 22گانه تهران حضور یافته اند که نشان می دهد شهروندان تهرانی به درستی با ضرورت بهره گیری از آموزش های غیررسمی و یادگیری موضوعات مختلف آشنا هستند.

«سمانه سادات حسینی» با توضیح اینکه 1200 دوره آموزشی در 4 عرصه و 24 گروه کلی آموزشی در مراکز فرهنگی تهران تدریس می شود، تصریح کرد: هسته اولیه هر یک از گروه های آموزشی یک «کارگروه آموزشی» است که متشکل از چند تن از کارشناسان و اساتید مطرح دانشگاه هاست که وظیفه طراحی و تدوین دوره های آموزشی را برعهده دارند. 

به گفته وی، پس از تدوین دوره ها، مرکز آموزش اقدام به جذب مربیان کارآزموده و توانمند برای تدریس می کند که احراز صلاحیت آنها شامل آزمون کتبی و  مصاحبه های علمی و تخصصی است.
حسینی با تصریح این که در سال گذشته بسیاری از  دوره ها از جمله 222 دوره آموزشی مهارت های اجتماعی و فرهنگی برای نخستین بار در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ آموزش داده شد، اظهار امیدواری کرد که در سال جاری تعداد بیشتری از پایتخت نشینان از دوره های روزآمد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بهره مند شوند.

تنوع دوره ها، دسترسی گسترده، بهره گیری از اساتید دانشگاهی و مربیان کاربلد و سرفصل های آموزشی مشترک از ویژگی های دوره های آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.
بر اساس اعلام اداره پایش و ارزشیابی آموزشی، گروه های آموزشی «زبان های خارجی»، «ورزش»، «آموزش های عمومی کودک»، «هنرهای تجسمی» و «قرآن و حدیث» که از سابقه دیرینه ای در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ برخوردارند، در سال گذشته نیز فراگیران بسیاری را جذب کرده اند، ضمن این که دوره های آموزشی «مهارت های اجتماعی و شهروندی» نیز رشد مناسبی در میان فراگیران داشته است.

علاقه مندان می توانند برای آشنایی بیشتر و ثبت نام با تمام گروه ها و دوره های آموزشی و همچنین زمان و مکان برگزاری آنها به نزدیکترین فرهنگسرا یا خانه فرهنگ محل سکونت یا سایت sina.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره 1837 تماس بگیرند.

نظر شما